میر جعفری : به عملکرد تهویه بیمارستانها و مراکز پرتردد اعلام خطرمی کنیم

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران: از همان روزهای نخست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم‌گیری شد و با تحقیق در مورد این بیماری، در کنار کادر درمان قرار گرفتیم. در همین راستا، در مورد عملکرد تهویه‌های مراکز پرتردد و بیمارستان‌ها، اعلام‌خطر کردیم و نکته جالب اینکه بعد از گذشت یک ماه، مقالاتی که از سوی چین و کشورهای دیگر منتشر شد، هشدارهای ما را تائید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید علیرضا میر جعفری، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، روز دوشنبه مورخ ۱۳بهمن ماه، در ویژه‌برنامه‌ای که در راستای ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا برگزار شد ،حضور یافت.
 ویژه‌برنامه ساختمان‌سازی و کاهش شیوع ویروس کرونا از رسانه‌های تلویزیون اینترنتی شارسان، شهرداری و نظام‌مهندسی تهران به‌صورت هم‌زمان، پخش شد. این ویژه بر‌نامه با حضور سید علیرضا میر جعفری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت  میهمان مخاطبین خود بود.
در این برنامه، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، بابیان اینکه، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در کشور بیش از ۵۰۰ هزار عضو دارد، گفت: سهم تهران بیش از ۱۲۰ هزار عضو و بیش از ۷۰ هزار عضو دارای پروانه است.
میر جعفری با اشاره به اینکه که قبل از مسئولیت ریاست، از طرف هیأت مدیره سازمان، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انتخاب‌شدبود، گفت: از همان روزهای نخست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم‌گیری شد و با تحقیق در مورد این بیماری، در کنار کادر درمان قرار گرفتیم. در همین راستا، در مورد عملکرد تهویه‌های مراکز پرتردد و بیمارستان‌ها، اعلام‌خطر کردیم و نکته جالب اینکه بعد از گذشت یک ماه، مقالاتی که از سوی چین و کشورهای دیگر منتشر شد، هشدارهای ما را تائید کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، ادامه داد، همان‌گونه که زلزله باعث اهمیت و لزوم حضور مهندسان سازه در فرایند صنعت ساختمان شد، ویروس کرونا، لزوم حضور مهندسان مکانیک در ساختمان‌ها را بیش‌ازپیش نمایان کرد.
سید علیرضا میر جعفری، بابیان اینکه در یک اپیدمی، نیاز به همکاری‌های آحاد جامعه است عنوان کرد: اولین تخت ویژه بیماری‌های عفونی که بر اساس دستگاه‌های هپا و اگزاست توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران طراحی‌شده بود، توسط این سازمان، به بیمارستان دانشوری اهدا شد.
میر جعفری همچنین در خصوص فعالیت‌های اعضای سازمان در دوره‌های کرونا گفت، تولید یکی از اهم اولویت‌های کشور است و ساختمان‌سازی از مواردی است که کوچک‌ترین تصمیم اشتباه باعث برهم خوردن موازنه اقتصادی می‌شود که ترکش آن با آحاد جامعه برخور‌د می‌کند لذا تمام سعی ما بر این بود که هیچ کارگاهی تعطیل نشود. بسیاری از مهندسان ما در این اپیدمی جان خود را از دست دادند و در این شرایط پرخطر، حق‌الزحمه آن‌ها حتی متناسب با شرایط بسیاری از کسب کارهای بی‌خطر نبود.
وی همچنین با اشاره به مقررات و آیین‌نامه‌های صنعت ساختمان گفت: ویروس کرونا چیزی حدود ۶ تا ۱۴ صدم میکرون است که بخشی از این ویروس بر روی سطوح و بخشی دیگر قابلیت این را دارد که ساعت‌ها در هوا معلق باشد؛ بنابراین چه برای این ویروس و چه برای موارد مشابه، نیازمند تغییرات در آیین‌نامه‌ها و مقررات ساخت‌وساز داریم که البته نقش و اهمیت موضوع در ساختمان‌هایی نظیر پاساژها و … آشکارتر می‌شود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، بر تلاش وزارت بهداشت تأکید نمود و گفت: وزارت بهداشت می‌تواند نظیر مطالعاتی که در خصوص زیست‌محیطی انجام شد، مطالعاتی در این خصوص انجام دهد تا مقررات ملی، بر اساس رعایت ضوابط بهداشتی تدوین و اصلاح شود.
میر جعفری ادامه داد:پس از زلزله رودبار و منجیل قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان تدوین شد، با آتش‌سوزی پلاسکو، بحث ایمنی در برابر حریق تقویت شد، اگرچه اعتقادداریم علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد، با اپیدمی کرونا، ساختمان‌ها در مقابل بیماری‌های عفونی تقویت می‌شوند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد این بیماری منحوس هر چه سریع‌تر به پایان  برسد.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;