بیمه تامین اجتماعی صدور پروانه در بافت فرسوده را کند کرد

محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، با یادآوری این‌که تا کنون ۴۵۰ شهرداری، اطلاعات مربوط به صدور پروانه ساخت را در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران بارگذاری کرده‌اند، اعلام کرد که بر اساس این اطلاعات، تاکنون ۱۳۷ هزار و ۷۸۶ واحد پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده صادر شده است.

به گزارش تاسیسات نیوز،وی افزود:  که هر چند برخی شهرداری ها هنوز اطلاعات مربوط به پروانه‌ها را در سامانه بارگذاری نکرده‌اند، اما در سال ۱۴۰۰، ۶۰ هزار و ۶۳۴ پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده صادر شده و سال گذشته نیز ۶۴ هزار و ۵۲۴ پروانه صادر شده است، که نشان‌دهنده ۶.۴ درصد افزایش در صدور پروانه‌های ساخت برای بافت‌های فرسوده است.
آئینی افزود که انتظار جهش و رشد بیشتری در سال جاری وجود دارد، اما مسئله بیمه تامین اجتماعی می‌تواند کار را کند کند کند ولی در ۵۵ شهر، رشد ۸۸ درصدی در صدور پروانه‌ها را مشاهده می‌کنیم.
او اعلام کرد که در حوزه تسهیلات نوسازی مسکن، توسعه‌گران، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند با استفاده از حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیفات در سامانه تسهیلات نوسازی مسکن بافت فرسوده و تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن همزمان بهره‌برداری کنند.
همچنین، طرح کلید به کلید نیز تصویب شده است که به منظور تشویق ساکنان بافت‌های فرسوده به مشارکت در نوسازی محله‌ها و حاشیه‌ای طراحی شده است و وزارت راه و شهرسازی مجاز است در این فرایند تخفیفاتی در قیمت کارشناسی واحدهای نوساز اعمال کند.
در مجموع، تلاش‌های زیادی برای تشویق و پشتیبانی از نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در شهرها و شهرداری‌ها صورت گرفته و امیدواریم با اجرای بسته‌های تشویقی و تسهیلات، وضعیت مسکن در این مناطق بهبود یابد.
_______
برای دریافت جدی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;