بهتر شدن روشنایی خیابان ها با LED های جدید

به گزارش تاسیسات نیوز، برآورد می شود حدود 300 میلیون چراغ خیابانی در سراسر جهان وجود داشته باشد. یک تیم تحقیقاتی در موسسه فناوری کارلسروهه آلمان یک ردیف از لامپ های LED کم توان ابداع کرده اند که کارامدتر، ایمن تر، خنک تر و برای چشم کم ضررتر هستند.

 

 

 

 

چراغ های خیابانی LED در بسیاری از شهرهای جهان به عنوان یک جایگزین موثرتر برای لامپ های HID قابل استفاده اند، البته ابن فناوری نیز مشکلات مخصوص به خود را خواهد داشت. ردیف کردن دیودها با همدیگر به این معناست که اگر یکی از آنها خاموش شود، کل مدار قطع می شود و هرچه یک اتصال بیشتر وجود داشته باشد، ولتاژ لازم برای روشن کردن آنها بیشتر خواهد بود.





با تنظیم بیشترین ولتاژ تماس مجاز در 120 ولت، محدوده تعداد LED های متصل به 40 می رسد.

 

 

 

برای رفع این مشکل، تیمی از موسسه فناوری نور KIT روشی برای اتصال درونی LED ها ابداع کرده که اجازه می دهد در صورت خرابی یکی از دیودها مدار همچنان روشن بماند. با ین روش LED های زیادی را می توان در ردیف نصب کرد.





این LEDهای کم مصرف ارزان تر هم هستند و اگرچه باید در تعداد بیشتر نصب شوند، همان هزینه سیستم های موجود را خواهند داشت.

 

 

 

مبتکران این طرح ادعا می کنند این سری چراغ ها می توانند گرما را موثرتر و ارزان تر توزیع کنند و گرمای زیاد را کاهش داده و عمر وسیله را افزایش دهند. چراغ های جدید ظاهراً با چارچوب های موجود سازگاری دارند و درخشش و خیرگی کمتری ایجاد می کنند.

 

 

 

 

فناوری جدید هم اینک در اختیار تولیدکنندگانی مثل Gratz Luminance است و محصولات آن احتمالا در اواخر 2017 به بازار می اید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;