بهترین اختراعات آشپزخانه در سال 2017

 

به گزارش تاسیسات نیوز، آشپزخانه، قلب هر خانه است و فقط مانند قلب های بیولوژیک آنها گاهی اوقات می توانند از فناوری های نو بهره مند شوند. چه شما کسی باشید که از جمع کردن ترکیب ایده آلی از مواد برای یک وعده غذای کامل لذت ببرید یا کسی که تست کردن نان هم برای شما دشوار و طاقت فرساست، در میان برترین اختراعات 2017 در حوزه آشپزخانه چیزی برای خودتان پیدا خواهید کرد.

 

1. دگمه های واکنشی Inirv



حوادث ناگوار آشپزخانه ها از سوختن غذا گرفته تا بریدن دست در زمان خرد کردن مواد، به کرات رخ می دهند. دگمه های واکنشی Inirv نمی توانند در مورد دوم کاری کنند اما در مورد سوختن غذاها بسیار موثرند. سیستم شامل دگمه های هوشمندی است که به جای دگمه های استاندارد معمول استفاده می شوند و یک توپی سنسور می تواند آتش های روی گاز یا اگر گاز بدون مراقبت رها شده تشخیص دهد. اگر خطر تشخیص داده شود، دگمه ها می توانند به صورت خودکار یا از راه دور با یک اپلیکیشن موبایل شعله را خاموش کنند.

 

2. یخچال های متحرک پاناسونیک



یخچال قلب آشپزخانه است و معمولاً جا به جایی این وسایل بزرگ یکی از بزرگ ترین مشکلات در زمان اسباب کشی است، پس ایده کشین یخچال به اطراف مثلاً نزدیک کاناپه یا میز غذاخوری به ذهن هیچ کس خطور نمی کند. اما شرکت پاناسونیک مفهوم یخچال متحرک را محقق ساخته است. این یخچال به دستورات کاربران جواب می دهد و با نیروی بخار زیر خود در اطراف میز در حرکت است تا لقمه های سرد یا نوشیدنی ها را دقیقاً در زمان مورد نیاز تحویل دهد. این وسیله هوشمند از سنسورها برای سنجش محیط اطراف و نقشه برداری اتاق استفاده می کند.

 

3. یخچال هوشمند InstaView از شرکت LG



حتماً برای شما هم پیش آمده که فراموش می کنید چه چیزی کجای یخچال دارید و جلوی آن سرگردان می مانید. یخچال فریزر InstaView همان طور که از نام آن پیداست، صفحه نمایشی روی درب خود دارد که نه تنها به عنوان رابطی برای کارکردهای هوشمند مختلف مثل دیدن دستورالعمل های غذا و گذاشتن یادآوری برای سایر اعضای خانواده عمل می کند، بلکه می توانند شفاف شود و شما می توانید بدون بازکردن در داخل آن را ببینید.

به علاوه، با دارابودن دوربین واید 2 مگاپیکسلی داخل یخچال امکان گرفتن عکس از داخل آن و ارسال به تلفن هوشمند وجود دارد و شما می توانید هرآنچه نیاز دارید خریداری کنید و البته همانند بسیاری وسایل دیگر این یخچال به الکسا و آمازون وصل است و شما می توانید مواد مورد نیاز خودتان را سفارش دهید و محصولات مختلف را جستجو کنید.

 

4. مخلوط کن های اسموتی از شرکت Millo



مخلوط کن ها یا غذاسازها بی شک یکی از پرسر و صدا ترین وسایل آشپزخانه هستند و وقتی شما می خواهید یک نوشیدنی یا اسموتی صبحگاهی تهیه کنید، بقیه اعضای خانواده زیاد راضی نخواهند بود. شرکت میلوی لیتوانی طراحی غذاساز را با وسیله دیگری عوض کرده که نه تنها بسیار ساکت تر است بلکه تمیزکردن آن هم خیلی ساده تر خواهد بود.

این طرح یک دستگاه آلومینیومی با مگنت های دوار را با یک سری شیشه ای 710 میلی لیتری که به عنوان محفظه اختلاط و فنجان عمل می کند. وقتی فنجان روی پایه گذاشته می شود، تیغه ها از طریق مگنت ها با کمترین اصطکاک می چرخند. نتیجه سر و صدای کم و تیغه هایی است که تمیزکردن آنها بسیار ساده تر است.

 

5. قهوه ساز Perk Brew



انواع قهوه سازها با تکنولوژی های مختلف در بازار موجود است، اما قهوه خورهای واقعی معمولاً مجبورند زمان و کار کمتری برای ساخت یک فنجان کامل اختصاص دهند. Perk Brew، در اصل برای استفاده در محیط های بدون گرانش طراحی شده، و ادعا می کند دمای یکنواخت تری نسبت به ماشین های مرسوم حفظ می کند و در عین حال ذرات قهوه را با اصل «سوسپانسیون مکانیکی» جدا می کند.

 

6. بازیافت کننده های غذای Zera



کمپوست سازی یک روش مهم برای غنی کردن خاک و کاهش مقدار تلفات غذاهاست. در عین حال این کار به زمان و کار زیادی نیاز دارد و مقدار فضای آزاد زیادی لازم دارد که حشرات و آفات را به خود جذب می کند. بازیافت کننده غذای Zera یک گجت آشپزخانه جذاب است که همه این مشکلات را حل کرده.


این وسیله سطلی است که یک کیسه کاغذی روی آن کشیده می شود و همه آشغال های غذای شما حتی گوشت و لبنیات که یک واحد کمپوست معمول نمی تواند با آنها کار کند، را فرآوری می کند. وقتی سطل پر می شود خیلی ساده روشن می شود و تیغه های موتوری آن محتوا را با اعمال گرما ترکیب، خرد و هوادهی می کند. بعد، در زمان 24 ساعت یک خاک غنی از مواد مغذی می تواند از یک کشو در زیر دستگاه خارج شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;