بهای نفت باردیگر کاهش یافت

به گزارش تاسیسات نیوز نقل از خبرگزاری ایرنا، بهای نفت در معاملات بورس امروز (سه شنبه) آسیا در پی پیش بینی آژانس بین المللی انرژی (IEA) درمورد چشم انداز آتی قیمت نفت، کاهش یافت.خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه از سنگاپور گزارش داد: نفت پایه ‘وست تگزاس اینترمیدیت’ آمریکا (WTI) برای تحویل درماه مارس، با 68 سنت تنزل؛ 52 دلار و 16سنت در بشکه معامله شد.

بهای نفت خام برنت نیز برای تحویل درهمین دوره زمانی، با 80 سنت کاهش به مبلغ 57 دلار و 54 سنت در هربشکه رسید.بنابراین گزارش، بهای نفت به دنبال گزارش آژانس بین المللی انرژی که پیش بینی کرد بهای جهانی نفت تنها طی پنج سال آینده تا اندازه ای بهبود خواهد یافت، با کاهش مواجه شد.

IEA با توجه به شکاف عمده در بازارهای نفتی پیش بینی کرد بهای کنونی نفت که بین 50 تا 55 دلار در نوسان است، طی پنج سال آینده و درسال 2020 میلادی به بشکه ای 73 دلار برسد.پیش بینی IEA به مراتب کمتر از بهای نفت در ماه ژوئن گذشته است که به یکباره از 100دلار رو به کاهش نهاد.

بهای نفت طی چهار سال اخیر از ثبات نسبی حدود 100دلار در هربشکه برخوردار بود.

کارشناسان عامل روند نزولی آن را تصمیم اوپک در نشست ماه نوامبر (آذر) سال گذشته میلادی می دانند که در آن عربستان سعودی بر حفظ سقف تولید فعلی اوپک تاکید ورزید.

بانک اینترنشنال استاندارد (بی.آی.اس) که هماهنگ کننده خدمات مالی در جهان به منظور ارتقا ثبات مالی در عرصه بین المللی است، تصمیم اتخاذ شده توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست ماه نوامبر (آذر) خود مبنی بر حفظ سهم بازار به جای کاهش تولید و جلوگیری از فروپاشی قیمت ها را موجب این کاهش قیمت دانست و نکوهش کرد.بنابرگزارش ها، عربستان سعودی با استفاده از ذخایر نقدی، از توان خود برای تشدید عرضه نفت در بازارها بهره می برد.

‘ابراهیم عبدالعزیز العساف’ وزیر دارایی عربستان سعودی گفت این کشور خود را برای یک دوره ارزانی نفت آماده می کند. ما از گذشته و بطور مشخص از بازار نفت درس گرفته ایم.









انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;