بهانه نظام مهندسی ساختمان برای متصل نشدن به درگاه ملی مجوزها

بهانه سازمان نظام مهندسی ساختمان برای متصل نشدن به درگاه ملی مجوزها ، سازمان نظام مهندسی از اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها استقبال می ‌کند، زیرا در سرعت دریافت مدارک و صدور و تحویل پروانه به اعضا تاثیر بسزایی دارد
به گزارش تاسیسات نیوز، بهانه سازمان نظام مهندسی ساختمان برای متصل نشدن به درگاه ملی مجوزها ، سازمان نظام مهندسی از اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها استقبال می ‌کند، زیرا در سرعت دریافت مدارک و صدور و تحویل پروانه به اعضا تاثیر بسزایی دارد
بهانه نظام مهندسی برای متصل نشدن به درگاه ملی مجوزها
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در مورد علت متصل نشدن این سازمان به درگاه ملی مجوز‌ها بیان کرد: دستور وزیر راه و شهرسازی در ایام تعطیل به ما ابلاغ گردید.
حمزه شکیب در پاسخ به پرسش مجری که با توجه به الزام دستگاه‌ ها برای متصل شدن به درگاه ملی مجوز‌ها چرا سازمان نظام مهندسی هنوز اقدامی نکرده است؟ بیان کرد: سازمان نظام مهندسی از اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها استقبال می ‌کند، زیرا در سرعت دریافت مدارک و صدور و تحویل پروانه به اعضا تاثیر بسزایی دارد. پیش از این هم طبق ماده چهار قانون نظام مهندسی و هم‌چنین ماده هشت آیین نامه اجرایی پروانه اشتغال به کار اعضای سازمان نظام مهندسی استان‌ ها را وزارت راه و شهرسازی صادر می ‌کرد، اما حالا این آمادگی را داریم که در کنار وزارت راه و شهرسازی ملزومات و مستندات درخواست کنندگان مجوز را پذیرا باشیم.
حمزه در ادامه گفت: در این مسیر چند مشکل جدی وجود دارد که دنبال رفع آن هستیم. یک اینکه اکنون چگونه پروانه ‌های اشتغال به کار صادر و برای اعضای سازمان تمدید گردد. دوم اینکه اگر ارتقایی بخواهد صورت پذیرد مفاصا حساب مالیاتی باید طوری باشد که آنلاین و برخط باشد مثلا در استعلام مدارک تحصیلی یا مدرک خدمت وظیفه، اما با وجود اقداماتی که انجام شد، موانع دیگری هم وجود دارد که هنوز این کار به نتیجه نرسیده است و این ‌ها در شرایطی است که دستور وزیر محترم راه و شهرسازی هم در ایام تعطیل به ما ابلاغ گردید و با این حال امروز وقت گذاشتیم که از استان‌ ها بخواهیم کار اتصال سازمان نظام مهندسی به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار به فوریت انجام شود.
وی گفت: فکر می ‌کنم با تلاش یکی دو هفته‌ای بتوانیم این موانع را هم برطرف کنیم و فرآیند نوبت‌های طولانی هم که وجود دارد با این اتفاق مبارک از بین برود.
این در حالی است که حجت الاسلام شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در واکنش به اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: این توضیحات قانع کننده و پذیرفتنی نیست به این علت که این پیش بینی را خود قانون انجام داده بود و فرصت یک ساله‌ای را برای همه دستگاه ‌ها درنظر گرفت که همین موانعی که ایشان شمردند را شناسایی کنند و برای رفع آن چاره اندیشی نمایند؛ بنابراین نباید بعد از ششم فروردین تازه به این فکر بیفتیم که این موانع چه موانعی هستند و چگونه باید برطرف گردند، این تعلل تخلف از قانون به حساب می‌آید هرچند امیدوارکننده است که گفتند ظرف یکی دو هفته این مشکل را رفع می‌ کنند، ولی قطعا سرپیچی از قانون صورت گرفته و آن موعد قانونی رعایت نشده است.
حال سوال از کمیسیون اصل نود مجلس این است که با توجه به اتمام این مهلت چطور موضوع را پی‌گیری می ‌کند؟
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: قانونی که باعث تسهیل کسب و کار و بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود جزو خطوط قرمز ماست پس این را دستگاه‌ های متخلف بدانند که حتما به کمیسیون اصل نود، احضار خواهند شد و ما با قاطعیت از قانون دفاع می ‌کنیم، دوم اینکه ما گزارشی تهیه خواهیم کرد و این گزارش را در صحن قرائت می ‌کنیم و طبعا دستگاه ‌هایی که خوب و بد عمل کردند را به مردم معرفی می ‌شوند. سوم متخلفان را نیز به قوه قضاییه معرفی می‌ کنیم و با وجود هماهنگی بین سه قوه نظام این قانون اجرایی می‌ گردد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تبصره چهار ماده هفت تصریح کرده که اگر این مهلت یک‌ساله رعایت نشود مطابق با قانون ششصد مجازات اسلامی متخلفان محکوم به ۲ ماه تا یک سال حبس خواهند شد بنابراین این هشدار را می ‌دهیم که اگر عمل به این قانون نشود متخلفند و حتما این افراد را به قوه قضاییه معرفی خواهیم کرد (البته که از امروز متخلف محسوب شده اند، ولی امیدوار هستم در این چند روز فرجه‌ای که دیدیم کار را تمام کنند) قوه قضاییه هماهنگ است و آمادگی دارد با متخلفان در هر سطحی برخورد کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;