بزودی در قزوین

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بزودی در قزوین دستگاههاي اجرايي استان از انرژي خورشيدي استفاده میکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: مقرر شده است،دستگاه های اجرایی استان از انرژی خورشیدی استفاده کنند .
 سعید بهادیوند چگینی گفت: در این صورت نیمی از هزینه های نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی توسط دولت تامین خواهد شد. در حال حاضر انرژی خورشیدی در 6 مدرسه، 2 امامزاده و 2 روستا و بخشی از نیروگاه شهید رجایی تامین می شود؛ پارک علم و فناوری، استانداری و چند شهرداری استان هم به زودی طرح تولید خورشیدی را اجرا خواهند کرد.
وی همچنین از راه اندازی نیروگاه بادی 70 مگاواتی برق در منطقه سیاهپوش با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این نیروگاه تا پایان سال 95 وارد مدار می شود؛ در شیرازک هم برای ساخت نیروگاه 60 مگاواتی برنامه ریزی و اقدام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: اولین نیروگاه بادی استان در مزرعه ای در تاکستان با 8 توربین هر یک به ظرفیت دو و نیم مگاوات وارد مدار شده است؛ 2 توربین هم تا 3 ماه آینده به قدرت 25 مگاوات وارد مدار خواهد شد تا ظرفیت این نیروگاه به 100 مگاوات برسد. تلفات انرژِی برق در کشور بیش از 12 درصد و در استان قزوین کمتر از 7 درصد است. استان قزوین 536 هزار مشترک برق دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;