بزرگترین صداگیر خاورمیانه


به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از موسسه فنی شاهرخی ، معدن سنگ گل گهر واقع در 60 کیلومتری جاده سیرجان –شیراز یکی از بزرگ ترین معادن سنگ اهن ایران است که برای استحصال و بهره برداری سنگ اهن جهت تولید شمش آهن تاسیس و در حال راه اندازی می باشد.
فرایند فراوری و آماده سازی سنگ اهن نیاز به ایجاد تاسیسات و تجهیزات خاص دارد که سنگ اهن خام را برای ذوب و تولید شمش اهن با درجه حرارت بالا آماده کند.
در این راستا موسسه فنی شاهرخی با اتکا به بیش از 3 دهه تجربه واستفاده از مهندسین و چرسنل مجرب و حمایت بی دریغ مدیریت محترم عامل ضمن همکاری با مجموعه معظم گل گهر ، موفق به طراحی و ساخت بزرگ ترین صداگیرهای موجود در خاورمیانه شد و برگ زرینی را به کارنامه صنعت این مرزو بوم اضافه نمود.
در فرایند استحصال سنگ آهن اساسا هوارسانی در حجم بسیار زیاد و حرکت هوابا حجم زیاد و سرعت بالا ، منجر به تولید صدا با درجه غیر مجاز می شود که علاوه بر آلودگی شدید صوتی ، می تواند بر کارکنان شاغل در نزدیکی این تجهیزات بسیار مضر باشد.
صداهای مداوم و غیرمجاز با قدرت 100 تا 125 دسی بل ( معادل صدای م.تور هواپیما در هنگام برخاستن از زمین ) میتواند اسیب های بسیار جدی و جبران ناپذیری را برای افراد شاغل در کنار این تجهیزات به وجود اورد که شایع ترین این صدمات ضعف شدید در شنوایی و حتی ناشنوایی ، تخریب شبکه اعصاب در بدن انسان و جانوران ، عقیم شدن و … می باشد.
با توجه به توضیحات فوق و برای ایجاد محیط امن و مناسب برای کار ، استفاده ازصداگیر در تجهیزاتی که حرکت انها توام با صداهای غیر مجاز است لازم و ضروری است .
اصولا صداگیرها در جهت کاهش صدا تا مرز صداهای قابل تحمل و بی ضرر مورد استفاده قرار می گیرند که در حال حاضر موسسه فنی شاهرخی با طراحی و تولید پنج دسنگاه صداگیر و ارسال به سایت معدن سنگ گل گهر موفق به کسب افتخارات دیگر در عرصه صنعت ایران و قطع وابستگی منفی به کشور های دیگر شده است.
لازم به ذکر است که صداگیرهای تولید شده توسط موسسه فنی شاهرخی با نظارت مهندسین این موسسه در حال نصب در پروژه می باشند.
لازم به توضیح است که مشروح گزارش و اطلاعات فنی و مهندسی این پروژه بزرگ در شماره های آتی ماهنامه منعکس خواهد شد.

پایان خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;