دریچه دیواری 2 طرفه (کولری)



به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از موسسه فنی شاهرخی ، شرکت پیشرو در زمینه ساخت انواع دریچه ، دمپر و صداگیر در خاورمیانه ، در بیش از 35 سال حضور در صنعت کشور ، خود را ملزم به رعایت حقوق مصرف کننده و ارائه خدمات پیش و پس از فروش دانسته است. اخذ گواهی نامه های متعدد، تاییدیه های فنی از مراجع مختلف و دریافت علامت استاندارد برای کلیه دریچه های تنظیم هوا خود گواهی بر این مدعا می باشد.

موسسه فنی شاهرخی ، با احترام به دانش فنی و حقوق مصرف کنندگان گرامی در صنایع مختلف ، بر ان است نکات مهم وکلیدی در حین انتخاب ، خرید و تحویل دریچه و دمپرهای هوارا تبیین نماید.

امید است این ستون ، گامی جهت تنویر افکار حامعه مهندسی و صنعت کشور و قدمی در راه اعتلای تولید مرغوب ایرانی باشد.

این دریچه به طور معمول جهتع توزیع هوای خروجی از کولر ابی و یا هواساز استفاده شده و عمدتا دریچه کولری نامیده می شود.

میدانیم الگوی صحیح توزیع هوا وابسیته به مشخصات مهندسی و فیزیکی پره های هدایت هوا می باشد. این مشخصات شامل جنس ، رنگ و عمق پره هستند .

پره دریچه دیواری دوطرفه از جنس الومینیوم می باشد. الومینیوم باید مرغوب و به عبارتی دست اول باشد . تعجب نکنید . در بسیاری از تولیدات نامرغوب ، از الومینیوم دست دوم ( در اصطلاح استوک) استفاده می شود . در این صورت بر روی پره های استوک ، خط سیاه در طول پره قرار می گیرد که حتی با رنگ امیزی نیز از بین نمی رود تشخیص این موضوع به کمی دقت نیاز دارد.

اما یکی از مهم ترین پارامترها که در حین خرید این دریچه باید ملحوظ نظر قرار گیرد عمق و میزان فاصله پره هاست . پرتاب هوا تابعی است از عمق پره و در صورتی که عمق استاندارد پره رعایت نشود هوا به میزان کافی پرتاب نشده و الگوی توزیع هوا به هم می خورد و یا حتی صدای ناهنجاری تولید می کند . به همین منظور کافی است در هنگام خرید این دریچه یکی از پره ها را به سمت پره مجاور خکم کنید به گونه ای که سطح فضای بین دو پره را پر کند. در این حال ، اگر عمق پره در حالت استاندارد باشد فاصله باقی مانده در حد دو میلی متر خواهد بود اما دریچه هایی که از پره استاندارد استفاده نمی کنند این فاصله گاه به نیم سانتی متر می رسد.

طبیعتادر اغین تولید غیر استاندارد ، بهای تمام شده کمتر ، وزن دریچه پایین تر وقیمت فروش نازل تر خواهد شد. پس به واسطه کاهش قیمت ، الگوی توزیع هواسی ساختمان را بر هم نریزیم.

این نوع دریچه د ر حالت استاندارد باید داغرای مشخصات ذیل باشد:

          ضخامت پره پروفیل الومینیوم 6/1 و ضخامت قاب پروفیل الومینیوم 2/1

          به طور معمول فاصله عرضی دو پره از هم 20 میلی متر و عمق هر پره 17 میلی متر

          فاصله میان پره های عمودی و افقی 1تا 2 میلی متر

          عمق کل دریچه 47 میلی متر (بدون دمپر)


پایان خبر 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;