برگزاری وبینار «شهرهای هوشمند و مدیریت روان آب شهری»

انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران با همکاری مدیریت همکاری های بین المللی دانشگاه الزهرا (س)، وبینار بین المللی «شهرهای هوشمند و مدیریت روان آب شهری با نگرش بر توسعه پایدار و دوستدار محیط زیست» را برگزار می کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه مستلزم وجود محیط زیستی سالم و منابع آبی پاکیزه است. در کشورمان به دلیل جمعیت در حال رشد، گسترش شهرنشینی، افزایش سرانه مصرف آب و رشد فعالیت های صنعتی، وجود آب تحت تنشی مهیب قرار گرفته است. در چنین شرایطی و با داشتن اقلیمی نیمه خشک و خشک همواره نیازمند تاکید است که استفاده از پروژه های ذخیره منابع آب که مبتنی بر روش های غیر پیشرفته هستند نمی توانند تنها گزینه بقا یا موجود در کشور باشند.
براین اساس برای کاهش تاثیرات کم آبی، حفاظت از محیط زیست و داشتن اقتصادی مقاوم وجود مدیریت یکپارچه منابع آب ضروری است. یکی از بخش های مدیریت یکپارچه منابع آب، مدیریت رواناب شهری است. مدیریت رواناب شهری در گذشته همواره به دنبال خارج کردن ایمن و سریع جریان های رواناب از سطح شهر بود اما دیدگاه مدرن بدنبال بازسازی چرخه طبیعی آب است تا بتواند رواناب حاصل را ذخیره، سفره های زیرزمینی را تغذیه و در نهایت استفاده مجدد از این آب برای مصارف شهری فراهم آورد.
این وبینار با حضور و ارائه دکتر حسین فراجی و به میزبانی دکتر محمدامین رودک ـ  عضو هیئت علمی مهندسی عمران دانشگاه الزهرا (س)، روز شنبه هشتم خرداد ساعت ۱۰ الی ۱۱ به صورت مجازی برگزار می شود.
علاقه مندان میتوانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://www.skyroom.online/ch/alzahrafarhangi/smart-cities مراجعه کنند و جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه  fatemehb۲۳@ و شماره تماس ۹۸۹۱۹۴۶۷۵۴۸۴ ارتباط برقرار کنند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;