برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی – تخصصی صنایع آب و برق ایران در افغانستان

نخستین نمایشگاه اختصاصی – تخصصی آب، برق، انرژی ، خدمات فنی مهندسی ، مخابرات و صنایع وابسته ایران از تاریخ ۱ تا ۳ مهرماه سال جاری در کشور افغانستان برگزار خواهد شد .
به گزارش تاسیسات نیوز، محمد ولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب در جلسه هماهنگی با مدیران و روسای سندیکاها و تشکلها و انجمن های صنفی آب و برق  در محل وزارت نیرو با اعلام این خبر گفت :
با توجه به محور فعالیتهای تعریف شده برای شرکت ساتکاب، حول محور ساخت داخل، توسعه رقابت ، توسعه صادرات و طبق توصیه وزیر نیرو در حاشیه کمیسیون مشترک ایران و افغانستان،  قرار بر این شد که این شرکت فرصت تعامل در صنعت آب و برق  با کشور همسایه «افغانستان» را در قالب برگزاری یک نمایشگاه در این حوزه بررسی کند.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ساتکاب با اشاره به اینکه  پرداختن به مقوله توسعه صادرات یکی از شاخص های تحقق شعار جهش تولید در سال جاری است گفت :
وزیر نیرو با توجه به ریاست کمیسیون  مشترک دو کشور در این زمینه تاکید بر تعامل تجاری دو کشور با بهره گیری بهینه از پتانسیلهای بخش خصوصی در صنایع آب و برق و انرژی های نو در نمایشگاه اختصاصی – تخصصی با توجه به نقاط مشترک فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … را داشتند .
به گفته علاءالدینی، ساتکاب علاوه بر کشور افغانستان تا کنون اقدامات مشابهی نیز در حوزه توسعه صادرات و برگزاری نمایشگاه را داشته است و برگزاری این نمایشگاه نیز در راستای تحقق بخشیدن به توسعه صادرات به ویژه با کشورهای همسایه صورت می گیرد.
عدالت دستیار ویژه وزیر؛ در امور افغانستان،  نیز ضمن اشاره به توجه ویژه وزیر نیرو به برگزاری این نمایشگاه، توجه به این رویداد را وظیفه ای ملی در راستای حفظ منافع ملی، صنفی و سندیکایی ذکر و خاطرنشان کرد :
برگزاری این نمایشگاه با توجه به حرکت کشور افغانستان در مسیر صلح و ثبات امنیت،  با انجام مذاکرات صلح در این کشور،  می تواند فرصت مطلوبی برای طرفین باشد.
وی ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه فرصتی مطلوب در دوران پساکرونا برای رونق تولید در کشور و توسعه روابط تجاری فراهم سازد.
در ادامه این جلسه صدرزاده مدیرعامل شرکت مدیریت نمایشگاهی اظهار امیدواری کرد با اقدمات مفید صورت گرفته  از سوی سفیر ایران در افغانستان و دیپلماسی قوی اقتصادی موجود،  فرصت توسعه صادراتی و تعاملات اقتصادی بیشتری پس از برگزاری این نمایشگاه درکشور شکل گیرد.
وی همچنین ضمن اشاره به اخذ مجوزهای لازم در باره برگزاری این نمایشگاه و اعلام پروتکل های ویژه زمان کرونا  تصریح کرد:
بنا به مذاکرات صورت گرفته اسامی شرکتهای آماده برای حضور در این نمایشگاه جمع آوری  و به زودی اعلام خواهد شد.
به گفته صدرزاده اختصاص یک سالن به خدمات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مرتبط به شهرداری های،  بنا به درخواست کشور افغانستان از دیگر مواردی است که در این نمایشگاه به آن پرداخته خواهد شد و مسلماً فرصت بیشتری برای توسعه همکاری ها و بهره برداری از این نمایشگاه برای بخش خصوصی را نیز فراهم خواهد ساخت .
لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با  مراجعه به سایت www.epma.ir یا شماره تلفن ۸۸۳۷۹۲۵۲ « دبیرخانه اجرایی نمایشگاه» از شرایط چگونگی حضور در نمایشگاه مذکور مطلع شوید.
منبع ساتکاب
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;