برگزاری جلسه ای در باره نما با حضور اعضای نظام مهندسی تهران

در جلسه ای با حضور برخی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دبیر کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و هم چنین معاون معماری اداره کل ساختمان شهرداری، درخصوص کمیته نما بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  دکتر امیر افشین رئیسی نژاد، دکتر مهران قنبری مطلق، دکتر الهام امینی و مهندس امیدرضا ریاحی از اعضای هیئت‌مدیره سازمان و آقای دکتر نیلفروشان دبیر کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و آقای مهندس نادری، معاون معماری اداره کل ساختمان شهرداری تهران و عضو اسبق هیئت‌مدیره سازمان جناب آقای مهندس نبی ئی، به همراه تعدادی از حرفهمندان و پیشکسوتان حوزه معماری و شهرسازی و مهندسان معمار جلسه‌ای تحت عنوان هم‌اندیشی و تعامل سازنده در خصوص کمیته نما برگزار کردند.

در این جلسه دکتر الهام امینی عضو هیئت‌مدیره سازمان ضمن دفاع از حقوق اعضاء توسط سازمان به‌عنوان وظیفه با اشاره به نحوه ارزیابی طرح‌ها در کمیته نما نسبت به سلیقه‌ای برخورد کردن و یا رد شدن طرح‌ها در بعضی از مناطق انتقاداتی را بیان داشت و راهکار ایجاد سامانه پاسخگویی به طراحان و مهندسان را در این حوزه پیشنهاد دادند.

همچنین آقای دکتر مهران قنبری مطلق با اشاره به شرایط فرهنگی و لزوم توجه هر چه بیشتر به جایگاه فرهنگ در حوزه معماری و طراحی نما و نگاه به گذشته و معماری سنتی خواستار هر چه بیشتر و اعضای کمیته نما به مسائل اجتماعی – فرهنگی به‌عنوان هویت‌دهنده اصلی فضا شدند.

در ادامه عضو دیگر هیئت‌مدیره آقای مهندس امیدرضا ریاحی از منظر توجه همه‌جانبه به ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی چه در زمان اجرا و چه در دوره بهره‌برداری از ساختمان و اتمام نما را یادآور شدند که با توجه به شرایط جغرافیایی و بحث زلزله باید به این موضوع چه در ضوابط پیشبینی شده برای طراحی نما و چه در زمان اجرا، بیش از پیش به آن پرداخته شود.

در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی، آقای دکتر امیر افشین رئیسی نژاد عضو هیئت‌مدیره سازمان مسیر حل دغدغه‌های حرفه‌مندان و طراحان را در نهمین دوره هیئت‌مدیره سازمان به‌عنوان اولویت قلمداد کرد و افزود این هم‌اندیشی با هدف بهبود موضوعات مربوط به ارتقاء جایگاه و روند کمیته‌های نما برگزار شده است.

همچنین از مغفول ماندن جایگاه نظام مهندسی در کمیته‌های نما و عدم استفاده از ظرفیت بالقوه اعضای سازمان انتقاد نمود و با توجه به اظهارات مهندسان و مهمانان نسبت به تغییرات ساختاری و چیدمان اعضای کمیته نما ابراز امیدواری کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;