برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان برای سومین بار در سالجاری 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در سالجاری برای سومین مرتبه آزمون ورود به حرفه مهندسان این استان با حضور ۵ هزار ۸۸۲ نفر از مهندسان استان برگزار می شود.
به گزارش تاسیسات نیوز،  پیمان رحمتی اظهار کرد: اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است.
وی تصریح‌کرد: به استناد ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اعطای صلاحیت حرفه‌ای در مورد مهندسان از طریق دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی است.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: هر ساله به منظور احراز صلاحیت، آزمون ورود به این حرفه به صورت سراسری برگزار می‌شود که قبولی در این آزمون‌ها یکی از شرایط لازم برای اخذ پروانه اشتغال خواهد بود.
وی ادامه‌داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سالهای اخیر و به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با هدف افزایش میزان اشتغال فرآیند آزمون امسال در ۴ مقطع زمانی برنامه ریزی شده است.
رحمتی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان همزمان با سراسر کشوردر روزهای پنجشنبه و جمعه ۸ و ۹ دیماه برگزار می شود افزود: این آزمون در چهار حوزه اهواز مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان و دانشگاه آزاد واحد خرمشهر در ۷ رشته مهندسی، معماری صلاحیت های (نظارت و اجرا) ، عمران صلاحیت های (نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، ، شهرسازی، نقشه برداریو ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی برگزار خواهد شد.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این دوره از آزمون‌ها، تعداد شرکت کنندگان ۵ هزار و ۸۸۲ نفر می باشد که از این تعداد ۱۸ درصد از شرکت کنندگان را بانوان و ۸۲ درصد را آقایان تشکیل می دهند.
رحمتی اضافه کرد: در این دوره بیشترین تعداد شرکت کنندگان از حوزه اهواز با ۳ هزار و ۵۵۸ نفر داوطلب می باشد. وی گفت: این آزمون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;