برنامه «نیرو» برای تامین برق بدون دغدغه

به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه صنعت کشور از حالت رکود خارج شده و نیاز به تامین برق بیشتری دارد، اعلام کرد که با برنامه‌های مدیریت مصرف و توسعه ظرفیت‌های تامین برق،‌ وزارت نیرو برنامه‌های مشخصی را تدوین و در حال اجرا دارد تا بتوان بدون دغدغه برق صنعت را تامین کرد.





به گفته ستار محمودی، در سال‌هایی که صنعت فعال‌تر است شاهد رشد بیشتر مصارف هستیم و سال 96 نیز یکی از سال‌های پربار به منظور تامین و انتقال برق بود. سرپرست وزارت‌نیرو تصریح کرد: در سال‌جاری تمامی سامانه‌های صنعت برق بار سنگینی را متحمل شدند که با توجه به تمهیدات انجام‌شده نیاز کشور برآورده شد و امیدواریم از این پس نیز بتوانیم تا پایان شهریور ماه میزان نیاز هموطنان به‌خصوص در بخش صنعت را تامین کنیم.





وی افزود: برای رفع نارسایی‌های مقطعی و افزایش ظرفیت تامین برق کشور، این وزارتخانه اقدامات جامعی در برنامه ششم توسعه مدنظر دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش 25 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی که حدود 5 هزار مگاوات آن از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود، نام برد.





وی ادامه داد: در سال 96 آسیب‌ها و نوسانات برقی کمتری نسبت به سنوات گذشته داشته‌ایم؛ به‌رغم اینکه در سال 95 حدود 3 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد، در زمینه نحوه توزیع بار مصرفی برق با بخش صنایع هماهنگی‌هایی به‌عمل آمد تا میزان نوسانات برق به حداقل برسد. سرپرست وزارت نیرو همچنین از افزایش 3 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال‌جاری خبر داد .

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;