برنامه‌های كاهش و كنترل پيک شبكه سراسری

به گزارش تاسیسات نیوز،  بهار رو به پایان است و با نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش مصرف برق چارچوب برنامه‌هاي كاهش و كنترل پيك شبكه سراسري با تعرفه‌هاي مختلف و برنامه‌های مورد نیاز برای پاسخگويي بار از سوی شرکت توانیر اعلام شد.





فعالیت‌های مدیریت مصرف برق همه ساله با ورود به نيمه دوم خرداد ماه، به‌صورت رسمي در کشور آغاز مي‌شود؛ برهمين اساس در سال جاری نیز فعاليت‌هاي مديريت مصرف برق كه اساس آن ارائه مشوق‌هايي جهت جلب همكاري مشتركان براي كاهش مصرف برق است، با دستور و هماهنگي شركت توانير در دستور کار قرار گرفته است. اين طرح‌ها كه به‌صورت هدفمند تدوين شده دربرگیرنده تمام مشتركان به‌جز مشتركان خانگي و روشنايي معابر می‌شود.




براساس این گزارش ويژگي مشترك همه اين طرح‌ها، تشويق‌محور و اختياري بودن آنهاست، به گونه‌اي كه مشتركان براي همكاري به منظور مدیریت مصرف برق ترغيب شوند. اجراي اين طرح‌ها به‌صورت سراسري، همه‌ساله از نيمه خرداد ماه به‌صورت رسمي آغاز می‌شود و تا 15 شهريور ماه ادامه دارد كه البته تنها در يك مورد، طول دوره همكاري براي مشتركان اداري و ديماندي، از ابتداي خرداد تا پايان شهريور ماه تعريف شده است.





برای سال جاری نیز به گفته مدیرعامل شرکت توانیر برای کاهش مصرف سوخت سه طرح تشویقی برنامه‌ریزی شده است که یکی از آنها جابه‌جایی برنامه تعطیلی فصلی و دوره‌ای آنها براساس زمان پیک مصرف برق است که در این طرح جلوگیری از کاهش تولید صنایع و مقابله با رکود نیز در نظر گرفته شده است.





از سوی دیگر و به گفته مدیرعامل شرکت توانیر در راستای اجرایی کردن اهداف پیش‌بینی شده برای کاهش مصرف برق مذاکراتی نیز با مصرف‌کنندگان بخش صنایع پیش از 15 خردادماه صورت گرفت تا مشخص شود در چه دوره زمانی مصرف خود را کاهش می‌دهند و با خروج آنها از مدار، ظرفیت ایجاد شده در سایر بخش‌ها چگونه باید صرف شود.





به گفته آرش کردی، تاکنون شاهد رشد 3/ 9 درصدی پیک مصرف برق بوده‌ایم که این عدد در سال‌های گذشته 4 تا 5 درصد بوده است. براساس آمار اعلام شده از سوی مدیرعامل شرکت توانیر تا به امروز پیک 49 هزار و 700 مگاواتی را تجربه کردیم که پیش از این بیشترین مصرف برق در مدت مشابه سال 45 هزار و 500 مگاوات به ثبت رسیده بود که این نشان از زنگ خطر برای ادامه مصرف در تابستان است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;