بررسی به رسمیت شناختن صلاحیت مهندسان در کشورهای دیگر

در دیدار رئیس و اعضای هیأت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان تهران با مدیر کل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، در باره انعقاد تفاهم‌نامه جهت بررسی موارد قانونی و به رسمیت شناختن صلاحیت مهندسان در سایر کشورهای دنیا و به و طرح موضوع در کمیسیون روابط بین‌الملل سازمان نظام‌مهندسی استان تهران و پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی و درخواست تفاهم‌نامه با کشورهای هم‌جوار و کشورهای اروپایی بحث و گفت و گو کردند.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس و هیات رئیسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و مدیرکل راه و شهرسازی استان ، با یکدیگر دیدار و طرفین بر لزوم تعامل و هماهنگی بیشتر سازمان و اداره کل تأکید کردند.
 در این دیدار پیرامون حق‌الزحمه کارشناسان ماده ۳۵، دعوت مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از نماینده سازمان نظام‌مهندسی ساختمان جهت حضور در جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰، کمیسیون ماده ۵، کارگروه امور زیر بنایی و شورای مسکن و دعوت از مدیرکل راه و شهرسازی در جلسات هیات مدیره نظام‌مهندسی بحث و تبادل‌نظر شد و حاضرین بر تعامل و هماهنگی سازمان نظام‌مهندسی و اداره کل تأکید کردند.

همچنین نقش نظام‌مهندسی در طرح ملی مسکن و رعایت تخفیف خدمات مهندسی در این حوزه،و همچنین در نظر گرفتن منفعت مهندسان از این طرح ملی، فناوری‌های جدید در ساخت و سازها، ارتقاء دوره‌های آموزشی با نگاه به احیاء مجدد دبیرخانه ایمنی (استان تهران به‌عنوان استان پایلوت) و نیز موارد مربوط به ساختمان ارغوان و لزوم رعایت معماری ایرانی و اسلامی این ساختمان از موارد مطرح در این جلسه بود.

گفتنی است انعقاد تفاهم‌نامه جهت بررسی موارد قانونی و به رسمیت شناختن صلاحیت مهندسان در سایر کشورهای دنیا و به و طرح موضوع در کمیسیون روابط بین‌الملل سازمان نظام‌مهندسی استان تهران و پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی و درخواست تفاهم‌نامه با کشورهای هم‌جوار و کشورهای اروپایی  از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود.

رامین کرمی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، این دیدار را مثبت ارزیابی نمود و اظهار خرسندی کرد که با تعامل با اداره کل راه و شهرسازی، قدم‌های مثبتی برای جامعه مهندسی برداشته شود.

رامین کرمی توسعه خدمات مهندسی را فراتر از منفعت مهندسان عنوان نمود و افزود: توسعه خدمات مهندسی می‌تواند برای آحاد جامعه منشأ برکات خیر باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;