بررسی ارتباط بین کووید ۱۹ و HVAC توسط اشری

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: از زمان شیوع ویروس کرونا، انجمن اشری دو بیانیه صادر کرده که راهنمایی‌هایی در خصوص کرونا ویروس و ارتباط آن با تعمیر و نگهداری سیستم‌های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع در ساختمان را در بردارد.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، داریل کی بویس، مدیرعامل کنونی انجمن اشری گفت: با توجه به همه‌گیری جهانی این ویروس، دیدگاه و واکنش انجمن اشری در خصوص انتقال این ویروس و اقدامات لازم جهت به کارگیری سیستم تهویه و فیلتراسیون بسیار اهمیت دارد.
بر اساس این گزارش، اشری با ارایه راهکارها و راهنمایی‌های ضروری به پیمانکاران و مشاغل درگیر سیستم‌های تهویه و تهویه مطبوع، نقش مهمی در ایمنی و بهداشت محیط ساختمان‌ها ایفا می‌کند.
انجمن اشری بیانیه‌های زیر را در واکنش به بیانیه‎های اشتباه پیرامون سیستم‌های HVAC تدوین کرده است. اشری نه تنها با توصیه برخی از کارشناسان در خصوص عدم اجرا و راه‌اندازی سیستم‌های HVAC مسکونی و تجاری مخالف است، بلکه ادعا می‌کند که استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع در دوران کرونا می‌تواند به کنترل گسترش و شیوع این ویروس کمک کند. بیانیه‎های رسمی اشری به شرح زیر هستند:
بیانیه اشری در خصوص انتقال کووید ۱۹ از طریق هوا
انتقال کووید ۱۹ از طریق هوا نیز تا اندازه‌ای محتمل است. استفاده از سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع در ساختمان‌ها می‌تواند قرار گرفتن در معرض هوا را کاهش دهند.
بیانیه اشری در خصوص اپراتوری سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع برای کاهش انتقال کووید ۱۹
تهویه و فیلتراسیون که توسط سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع تامین می‌شود، می‌تواند قدرت تمرکز کووید ۱۹ برای انتقال از طریق هوا را کاهش دهد، بنابراین خطر انتقال از هوا کاهش می‌یابد. فضاهای تهویه‌نشده می‌تواند باعث استرس گرمایی برای افرادی شود که ممکن است تهدیدی برای زندگی‌شان باشد و مقاومت بدن آن‌ها را در مواجهه با عفونت کاهش دهد. به طور کلی، غیرفعال کردن سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع نه تنها اقدام توصیه‌ شده‌ای نیست، بلکه استفاده از این سیستم‌ها می‌تواند سرعت انتقال ویروس را نیز کاهش دهد.
فیلترهای سیستم‌های HVAC در کنار سایر استراتژی‌ها می‌تواند به کاهش سرعت انتقال ویروس کمک کند.
این گزارش حاکی است؛ انجمن اشری کارگروهی را متشکل از متخصصان و کارشناسان خبره ایجاد کرده تا در خصوص ارتباط بین گسترش بیماری و سیستم HVAC در ساختمان‌ها در طول دوران همه‌گیری فعلی و اپیدمی‌های آینده بررسی و تحقیق کنند.
منبع cleanlink
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علیرضا امینی می گوید

    کویید۱۹با لایه چربی در دمای ۲۵درجه سانتیگراد رطوبت ۴۰% فعال و تا دمای ۶۰درجه سانتیگراد زنده می ماند.

    پس اگر را بتوان آنرا از محیط مکید ولایه چربی آنرادر تماس باحرارت نقطه ذوب چربی قرار و رطوبت محیط راتا۹۰% کاهش داد میتوان آنرا نابودکرد .گوره هوای گرم تولیدی ما فرنس با روش هرمتیک و اکسچنچر درون سور میتواند اینکار رابا قدرت مکش ۲۰۰۰c2000cfm و ۸۰۰۰هزار btbtuانجام دهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;