بازنشستگی سریع‌ترین هلیکوپتر جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، سریع تریع ترین هلیکوپتر دنیا در حال پیوستن به خاطرات است . ارتش بریتانیا اعلام کرد ، پنج فرورند از آخرین باز مانده های هلیکوپتر “وست لند لینکس” به طور رسمی در تاریخ 31 ژانویه ، پس از 40 سال خدمت بازنشسته خواهند شد.


این درحالیست که این هلیکوپتر از مهم ترین مهره های ارتش و نیروی دریایی سلطنتی بود ، حال لینکس با نوعی پیشرفته تر از هلیکوپتر Wildcat جایگزین می شود ، و این درحالیست که آخرین نمونه های لینکس دو موتوره و دو خلبانه ، در حال انجام آخرین گشت زنی در جنوب انگلستان ، قبل از برکناری کامل می باشند .


لینکس نخستین بار به عنوان یک هلیکوپتر چند منظوره نظامی ، در سال 1978 به خدمت گرفته شد . این دستگاه اولین بار از جانب ارتش بریتانیا و نیروی دریایی سلطنتی برای جایگزینی با نمونه قدیمی تر Westland Scout و Wasp ارائه شد.




از همان نخستین روز های پرواز بسیار از زمان خود فرا تر رفته و اولین هلیکوپتر در نوع خود با قابلیت چرخش و دوران به دور خود حین پرواز بود .با این تفاسیر لینکس به عنوان نمونه ای نظامی، با قابلیت جستجو و نجات و همزمان ضد تانک و زیر دریایی شناخته شد .


اما بزرگترین دستاورد این جنگنده در آگوست سال 1986 بود که خلبان آن یعنی Trevor Egginton موفق شد رکورد سرعت 400.87 کیلومتر در ساعت را با این هلیکوپتر از آن خود کند که هنوز هم با وجود دو رکورد غیر رسمی بهتر توسط X3 و SikorskyX2 در سالهای پیش ،بالاترین رکورد رسمی جهان است .


مدل پیشرفته تر Wildcat که جایگزین لینکس شده ، دارای سیستم ردیاب پیشرفته تر ودارای قابلیت حمل مهمات بیشتر و پرواز در ارتفاعات بالاتری است . ولی مدل جدید کاملاً بر پایه لینکس ساخته شده و تنها حدود 5% تغییرات را نسبت به مدل گذشته در خود دیده است .


تور های بازنشستگی امسال در اختیار جنگنده های لینکس می باشد که نخست از ارتش جدا شده و با آرایشی V شکل از بالای رودخانه از مرکز لندن عبور می کنند .


با اینکه لینکس دیگر در بریتانیا به موزه ها تعلق دارد ولی همچنان در کشور های دیگری مانند برزیل ، عمان ، تایلند و آفریقای جنوبی به خدمت گرفته می شود .

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;