باتری های میکروبی جدید، نسل آینده تولید برق

به گزارش تاسیسات نیوز، با هدف تولید باتری های ارزان قیمت و سبک برای استفاده در مناطق دوردست، محققان دانشگاه بینگ همپتون در نیویورک پیل های سوختی برپایه کاغذ و با برق تولیدی باکتریایی تولید کرده اند. بعد از تبدیل یک نمونه اولیه به یک شکل ستاره نینجای قوی تر، تیم طرح را اصلاح کرده است، طوری یک وسیله روی یک قطعه کاغذ نصب می شود که می تواند تا شده و در چیدمان های مختلف برای تولید مقادیر متقاوتی برق قرار بگیرند.

 

 

 

 

در آخرین سری این وسیله، محققان به جای کاتد نیکل، کاتدی با یک نوار نیترات نقره زیر یک لایه نازک واکس ساختند. آب پر از باکتری در یک مخزن از جنس پلیمر رسانا آند را شکل داد و دو قطعه روی نیمه های مخالف یک قطعه کاغذ کروماتوگرافی گذاشته شد. در زمان تا شدن آنها در تماس با همدیگر قرار می گیرند و فرایند تنفس سلولی میکروب ها برق تولید می کند.

 

 

 

درمیان بسیاری از باتری های برپایه کاغذ انعطاف پذیر و یکپارچه با یک وجه بزرگ، تکنولوژی پیل سوختی میکروبی برپایه کاغذ توسعه نیافته ترین آنهاست. اما با تحقیق جدید مشخص شد میکروارگانیسم ها می توانند از هر نوع منبع قابل تجزیه زیستی مثل فاضلاب برق بگیرند. این نوع بیوباتری می توانند منبع برق آینده به شمار بیاید.

 

 

 

 

این باتری ها که با چیدمان های مختلف تا می شوند می توانند مقادیر زیادی برق تولید کنند. 6 باتری که در یک الگوی 2 × 3 چیده می شوند می توانند 31.51 میکووات با 125.53 میکروآمپر تولید کنند، در حالی که یک چیدمان 6 × 6، 44.85 میکرووات در 105.89 میکروآمپر تولید می کند. با این ارقام، ما به زودی نمی توانیم تلفن های همراهمان را با اینها شارژ کنیم اما بیوسنسورهای کم مصرف مثل وسایلی که برای تشخیص بیماری یا کنترل قند خود بیماران دیابتی استفاده می شوند با این باتری ها شارژ خواهند شد.

 

 

 

 

هزینه کم، سبک بودن و سهولت استفاده باتری ها آنها را گزینه ای جذاب و عملی برای تامین برق وسایل برقی در مناطق دوردست یا موقعیت های اضطراری ساخته است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;