این شهر بیشترین مصرف کننده گاز کشور شد

با تداوم کاهش فراگیر دما در کشور، مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری نیز روند صعودی خود را حفظ کرد و طی ۲۴ ساعت گذشته، برای نخستین بار در سال جاری، از مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور کرد و به عدد ۶۱۱ میلیون مترمکعب رسید.
به گزارش تاسیسات نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور (مرکز دیسپچینگ) با اعلام این خبر، اظهار داشت: روز گذشته، مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده برای نخستین بار از ابتدای سال، به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسید و عدد ۶۱۰ میلیون مترمکعب را ثبت کرد که این عدد بیش از ۷۰ درصد کل گاز تولیدی کشور است.
مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با اشاره به گزارش‌های هواشناسی در خصوص تداوم کاهش دما در سراسر کشور طی هفته پیش‌رو،  گفت: پیش‌بینی می‌شود که با تداوم بارش‌ها و کاهش دما در سراسر کشور، هفته آینده میزان مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری از مرز ۶۵۰ میلیون مترمکعب عبور کند.
عقلی در ادامه، درخصوص میزان مصرف گاز در استان‌های مختلف گفت: بر اساس دسته‌بندی اقلیم‌ها، به ترتیب استان‌های آذربایجان غربی در اقلیم یک، استان کردستان در اقلیم ۲ و استان تهران در اقلیم ۳ بیشترین میزان مصرف را ثبت کرده‌اند. نکته حائز اهمیت این‌که طی ۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف در ۳ استان خراسان رضوی، تهران و اصفهان حدود ۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته که این افزایش مصرف، معادل کل مصرف استان چهارمحال و بختیاری است.
وی در پایان، با تأکید بر این‌که اولین گام برای بهره‌مندی همه مشترکین از نعمت گاز در ایام سرد سال، همدلی هموطنان در نقاط مختلف کشور است گفت:  شرط عبوری آرام از زمستان پیش رو، مدیریت مصرف گاز در تمامی بخش‌ها است. از آن‌جا که مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیشترین میزان گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده، از تمامی هموطنان عزیز می‌خواهیم تا با مدیریت مصرف انرژی، از طریق استفاده از تجهیزات گرمایشی با راندمان بالا، رعایت دمای مناسب محیط و جلوگیری از هدررفت انرژی به‌ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری، به حفظ جریان پایدار گاز در تمامی بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;