اگر پکیج شما چکه می کند بخوانید

به گزارش تاسیسات نیوز، ممکن است بعد از مدتی استفاده از پکیج دیواری متوجه نشتی آب از آن بشوید و از خودتان بپرسید که علت چکه کردن آب از پکیج چیست و چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که دلایل زیادی برای نشتی آب از پکیج‌های دیواری وجود دارد که برطرف کردن آن‌ها در برخی از مواقع به دست خودتان امکان‌پذیر است ولی در موارد حساس‌تر و همچنین جلوگیری از هزینه بیشتر باید تعمیر آن را به دست تعمیرکاران حرفه­ای و باتجربه بسپارید.
نشتی آب پکیج به چه دلایلی رخ می‌دهد؟
نشتی آب یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که بیشتر مصرف‌کنندگان پکیج با آن روبه‌رو می‌شوند و همیشه این دغدغه را دارند که این مشکل به چه دلایلی رخ می‌دهد و از چه طریقی می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. به همین دلیل در اینجا به معرفی ۸ مورد از مهم‌ترین دلایل چکه کردن آب از پکیج پرداخته‌ایم .
  1. آب‌بندی نادرست اتصالات پکیج
 اولین و شایع‌ترین علت چکه کردن آب از پکیج عدم آب‌بندی صحیح اتصالات آن است. اگر پکیج به‌درستی آب‌بندی نشود به‌مرور زمان، لاستیک‌های آب‌بندی پمپ گرمایشی دچار آسیب‌دیدگی خواهند شد و از بین می‌روند که این موضوع درنهایت منجر به نشتی آب در پکیج می­شود.
برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنیم که نصب پکیج را به افراد متخصص و حرفه­ای واگذار کنید.
  1. خرابی شیر پرکن پکیج
کاربرد اصلی شیر پرکن در پکیج‌ها، تنظیم فشار آب مدار گرمایش و رادیاتورها است. درصورتی‌که این قطعه خراب شود فشار داخلی پکیج بالا رفته و درنهایت از پشت مهره ورودی دستگاه نشتی آب رخ می‌دهد و یا اینکه ممکن است افزایش بیش­ازاندازه فشار منجر به ترک‌خوردگی در شیر پرکن و چکه کردن آب در این محل شود.
اگر مشکل نشتی آب به دلیل خرابی شیر پرکن رخ‌ داده باشد باید آن را تعویض کنید؛ اما اگر مشکل از لاستیک‌ها و واشرهای شیرپاک‌کن بود نیازی به تعویض کل قطعه نیست. در این شرایط تنها با تعویض واشرها، مشکل نشتی آب رفع خواهد شد.
  1. خرابی شیر تخلیه فشار یا شیر اطمینان پکیج
طراحان پکیج دیواری، شیر تخلیه فشار یا همان شیر اطمینان را به این دلیل در این دستگاه نصب‌ کرده‌اند تا در مواقعی که میزان فشار دستگاه بیش‌ازحد افزایش پیدا کرد، آب اضافی آن را آزاد کند. این امر از بروز انفجار در پکیج جلوگیری می­کند. حال اگر اختلالی در عملکرد این قطعه رخ دهد تخلیه آب به‌درستی انجام نمی­شود و شاهد نشتی آب در پکیج خواهید بود.
images_1665924109.jpg
فرسودگی قطعه، وارد شدن شوک گرمایی و یا ضربات غیرمنتظره ازجمله دلایلی هستند که سبب خرابی شیر تخلیه می‌شوند.
توجه داشته باشید که این کار را خودتان انجام ندهید. زیرا ریسک بالایی دارد و ممکن است با مشکلات جدی‌تری روبرو شوید که درنهایت باید هزینه خیلی بیشتری برای تعمیر دستگاه صرف کنید.
  1. پوسیدگی لوله و اتصالات پکیج
 یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به‌عنوان علت چکه کردن آب از پکیج در نظر گرفته شود پارگی و خرابی لوله و اتصالات آن است. انتقال آب در پکیج‌های دیواری از بین لوله‌ها و اتصالات گوناگونی صورت می‌گیرد که در نتیجه این عملیات، فشار و دمای زیادی روی مجموعه اتصالات وارد خواهد شد؛ اما با توجه به اینکه این لوله‌ها اغلب از جنس برنج هستند به‌سادگی آسیب نمی‌بینند و نشتی آب از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
بااین‌وجود واشرها و رینگ‌هایی که برای متصل کردن این قطعات طراحی‌ شده‌اند به دلیل وجود حرارت و فشار زیاد، بیشتر مستعد خرابی هستند. بنابراین در صورت بروز این مشکل تنها راه­حل، تعویض آن‌ها است.
  1. پوسیدگی مبدل­های پکیج
پوسیدگی و زنگ‌زدگی مبدل‌های پکیج، یکی دیگر از مواردی است که معمولاً تعمیرکاران پکیج­های دیواری هنگام نشتی آب آن را بررسی می­کنند. مبدل یکی از مهم‌ترین قطعات تشکیل‌دهنده پکیج‌های دیواری است و در صورت بروز هرگونه مشکل باید تعویض شود. چراکه تعمیر آن بعد از مدت کوتاهی مجدداً برایتان دردسرساز خواهد شد.
فرقی نمی‌کند که دستگاهتان از چه برندی است،
  1. خرابی پمپ پکیج
پمپ در پکیج‌های دیواری وظیفه گردش آب در مسیر مدار گرمایش و همچنین گرم کردن رادیاتورها را بر عهده دارد. اگرچه که این قطعه مقاومت بسیار بالایی دارد و به‌ندرت دچار سوختگی و خرابی می‌شود ولی باز هم ممکن است علت چکه کردن آب از پکیج به دلیل بروز مشکل در عملکرد آن باشد. یکی از نشانه‌های خرابی پمپ پکیج کاهش افت فشار آن است که می‌بایست آن را تعمیر و یا تعویض کنید.
images_1665924119.jpg
  1. خرابی دیافراگم در منبع انبساط
در منبع انبساط پکیج­های دیواری قطعه‌ای به نام دیافراگم وجود دارد که وظیفه آن کنترل حجم آب بر اثر افزایش دما است. بدیهی است که اگر این قطعه خراب شود، نمی‌تواند حجم آب را کنترل کند و درنهایت مقدار اضافی آب از پکیج سرازیر خواهد شد.
  1. خوردگی قطعات داخلی پکیج
سختی و املاح موجود در آب و همچنین فعالیت مداوم پکیج‌های دیواری در خیلی از مواقع به قطعات داخلی آن آسیب وارد می‌کند. درنتیجه خرابی، زنگ‌زدگی و پوسیدگی این قطعات نیز از دیگر دلایل چکه کردن آب از پکیج به شمار می‌روند.
در آخر باید بگوییم که اگر متوجه نشتی آب در دستگاه شدید به‌هیچ‌عنوان دیگر از آن استفاده نکنید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید. درواقع هرچقدر که تعمیر پکیج را عقب بیندازید، خرابی‌های بیشتری را در پی خواهد داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;