۶ علت گرم نشدن آب پکیج

پکیج از جمله کاربرد ترین دستگاه هایی است که به سادگی آبگرم و گرمایش محیط را در اختیار کاربران می‌دهد. در اکثر خانه ها از این دستگاه ها هم برای گرمایش و هم برای تامین آب گرم استفاده می شود .  پکیج علاوه بر کارآمد و اقتصادی بودن، به عنوان تجهیزات فوق العاده قابل اعتماد نیز شهرت دارند.  با این حال، از آنجایی که این دستگاه ها معمولاً ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته استفاده می شوند، ممکن است هر از گاهی مشکلاتی رخ دهد.

تاسیسات نیوز: به همین دلیل برای اینکه در شرایط بهینه قرار داشته و بتوانند عملکرد درستی داشته باشند نیاز به سرویس دوره ای توسط تکنسین های متخصص دارند . در غیر این صورت ممکن است دستگاه با مشکلاتی مواجه شده که این امر خصوصاً در فصول سرد سال دردسرساز است . به عنوان مثال ممکن است خرابی ، مانع از گرم شدن آب پکیج شود که این مسئله می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که نیاز به بررسی های تخصصی دارد.
6 علت گرم نشدن آب پکیج
دلایل گرم نشدن آب پکیج چیست؟
۱ . خرابی فلومتر پکیج
فلومتر یا فلوسوئیچ ، قطعه ای در پکیج است که وظیفه آن تشخیص به موقع باز و بسته نگه داشتن آب گرم است . هنگامی که شیر آب گرم باز می شود بر روی صفحه نمایش پکیج یک نشانگر به شکل یک چراغ کوچک شروع به چشمک زدن می کند که فلوسوئیچ نام دارد.
برای تشخیص اینکه آیا فلومتر خراب است یا خیر تکنسین ها معمولا سیم های آن را اتصال کوتاه می کنند و در صورت خرابی آن را تعمیر یا تعویض می کنند.
۲ . خرابی شیر سه طرفه برقی پکیج
در پکیج های دو مبدله با باز و بسته شدن شیر سه طرفه برقی آب گرم وارد مبدل ثانویه می شود . در دستگاه هایی که این شیر خراب باشد حتی با وجود اشتعال شعله نیز آب گرم وارد مبدل ثانویه نشده و به همین علت آب پکیج گرم نمی شود.
تکنسین ها برای خرابی بررسی این شیر ابتدا پکیج را در حالت خاموش قرار داده و سپس شیر سه طرفه برقی به همراه آب گرم را باز می کنند . در صورتی که متوجه شوند زبانه های آن به درستی حرکت نمی کنند آن را باز کرده و با اسید شستشو می دهند تا رسوبات آنها از بین برود.
۳ . خرابی سنسور دما در پکیج
سنسور دما که با نام قطعه NTC نیز شناخته می شود یکی از قطعات پکیج است که وظیفه آن تشخیص دمای آب دستگاه می باشد . در صورت خرابی این قطعه دمای آب به صورت اشتباه به برد ارسال شده و برد دستگاه با تصور اینکه آب گرم است پکیج را روشن نمی کند.
برای تعیین خرابی این قطعه ، تکنسین ها ابتدا دستگاه را خاموش کرده و با استفاده از اهم متر و اتصال آن به دو سر سنسور دمای پکیج آن را بررسی می ‌کنند و برای این کار با استفاده از شعله غیر مستقیم دمای سنسور دما را افزایش می دهن .د در صورتی که اهم متر بر روی یک اهم گیر نکرده و یا صفر را نشان ندهد سنسور دما سالم است. در غیر این صورت خراب بوده و باید تعویض شود.
۴ . خرابی سوپاپ بای پس پکیج
برای اینکه پکیج بتواند جریان و فشار آب را کنترل کند داخل آن قطعه‌ای به نام سوپاپ بای پس پکیج وجود دارد که برای اتصال مسیر رفت و برگشت آب در مدار گرمایش به کار می رود . اگر این سوپاپ خراب شود از آنجایی که فشار آب کاهش یافته یا مسیر جریان آب مسدود می شود که به دلیل باقی ماندن آب در مدار گرمایش و چرخش داشتن در مسیر سوپاپ است پکیج نمی تواند آب را گرم کند. در این صورت تعمیرکاران سوپاپ را باز کرده و با اسید شویی رسوبات را از داخل لوله های مسی آن پاک می کنند.
۵ . مشکل و خرابی سیستم تهویه پکیج
یکی دیگر از مواردی که باعث گرم نشدن آب پکیج می شود ، خرابی سیستم تهویه دستگاه است.
در پکیج های جدید که دارای صفحه نمایشگر هستند معمولا این مشکل با کد خطا یا ارور ۷۰۶۰۴۰ مشخص می شود که ممکن است به دلیل خرابی شیر پرشر هوا باشد که در این صورت باید بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.
۶ . کمبود فشار گاز
به طور کلی هنگامی که هوا خیلی سرد می شود کاهش فشار گاز رخ می دهد که این مسئله می ‌تواند دستگاه های پکیج را از کار انداخته و مانع از گرم شدن آب پکیج شود . در صورت کاهش یافتن فشار گاز باید پیچ کوچک روی شیر گاز را در جهت عقربه های ساعت به اندازه ۲ میلی متر بچرخانید‌.
چنانچه با بررسی و اقدامات اولیه مشکل گرم نشدن آب پکیج حل نشود ، لازم است از تعمیرکار مجاز کمک بگیرید. تکنسین های متخصص ضمن عیب یابی با تعویض قطعات پکیج که دجار خرابی شده ، اقدام به تعمیر دستگاه می نمایند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;