اگر می خواهید لامپ ال ای دی بخرید بخوانید

لامپ‌های ال ای دی این روزها جایگاه خوبی بین مردم برای خود دست و پا کرده‌اند. لامپ ال ای دی یکی از پرفروش‌ترین لامپ‌های موجود در بازار می‌باشد که طرفدارهای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله اطلاعات کاملی در قالب راهنمای خرید لامپ ال ای دی در اختیار شما قرار دهیم. در این صورت شما می‌توانید با آگاهی کامل یک لامپ ال ای دی خوب و با کیفیت خریداری نمایید.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این مطلب مزایای خرید و استفاده از لامپ ال ای دی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکات مهمی که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید ارائه می‌شود و در انتها بهترین برند لامپ ال ای دی هم معرفی می‌شود. در نتیجه برای به دست آوردن اطلاعات کامل نسبت به انواع لامپ ال ای دی، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
لامپ ال ای دی چیست؟
شاید بسیاری از شما ندانید لامپ ال ای دی چیست. به همین دلیل بهتر است در گام اول شما را با لامپ ال ای دی آشنا کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید LED مخفف عبارت Light Emitting Diode می‌باشد. لامپ ال ای دی در انواع مختلفی تولید می‌شود و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود یک لامپ ال ای دی زیبا را خریداری کنید. توجه داشته باشید این نوع از لامپ ۹۰ درصد انرژی دریافتی خود را به نور تبدیل می‌کند، از سوی دیگر روشنایی توسط دیودهای تولید کننده نور تولید می‌شود. از سوی دیگر هزینه تعمیر و نگهداری لامپ ال ای دی نسبت به مابقی لامپ‌ها کمتر است.
مزایای خرید و استفاده از لامپ ال ای دی
قبل از خرید لامپ ال ای دی باید اطلاعات کاملی نسبت به مزایا آن در اختیار داشته باشید. زیرا در این صورت می‌توانید یک انتخاب درست را تجربه کنید. شایان ذکر است که مزایای این نوع از لامپ بسیار زیاد است. برای مثال، بهتر است بدانید لامپ‌های ال ای دی از لحاظ  کارایی، نوردهی و روشنایی، قیمت، صرفه‌ی انرژی، فاقد جیوه و مواد مضر بودن مزایا زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
کارایی
در گام اول بهتر است به سراغ کارایی این نوع از لامپ برویم. اگر بخواهیم لامپ‌های ال ای دی را با لامپ‌های معمولی مقایسه کنیم بهتر است بگوییم که لامپ‌های ال ای دی از عمر بیشتری نسبت به لامپ‌های معمولی برخوردار هستند. از سوی دیگر، روشنایی آن‌ها دوام بالاتری دارد. درثانی لامپ‌های ال ای دی به طور معمول بین ۲ الی ۱۰ وات برق مصرف می‌کنند. در انتها، بهتر است ذکر کنیم که کارایی لامپ ال ای دی حدود ۵ برابر بیشتر از لامپ‌های دیگر می‌باشد.
نوردهی و روشنایی
لازم به ذکر است بدانید روشنایی لامپ‌ها با واحدی به نام لومن بر وات اندازه گیری می‌گردد. در واقع هر چه میزان لومن بر وات بالاتر باشد نوردهی لامپ نیز بیشتر است.
قیمت
بسیاری از افراد بر این باور هستند که قیمت لامپ‌های ال ای دی نسبت به قیمت لامپ‌های دیگر بسیار بیشتر می‌باشد. اما این مسئله واقعیت ندارد. در واقع بر خلاف تصور اکثر افراد این نوع از لامپ قیمت مناسبی دارد.
طراحی
در این بخش از راهنمای خرید لامپ ال ای دی بهتر است به بررسی طراحی آن بپردازیم. این نکته را در نظر داشته باشید لامپ‌های ال ای دی دارای طراحی ساده اما جذاب هستند. طراحی خاص لامپ‌های ال ای دی باعث شده تا افراد بتوانند از این نوع لامپ در فضاهای مختلف استفاده کنند.
مصرف به صرفه‌ی انرژی
یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده فروش لامپ‌های ال ای دی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند، هدر نرفتن انرژی است. در واقع لامپ‌های ال ای دی به طور مستقیم انرژی را به نور تبدیل می‌کند این مسئله از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. زیرا لامپ‌های معمولی در عین حال که انرژی را به نور تبدیل می‌کنند در کنار آن انرژی به گرما هم تبدیل می‌نمایند و این مسئله موجب افزایش مصرف انرژی می‌گردد.
فاقد جیوه و مواد مضر
همانطور که می‌دانید تکنولوژی، روز به روز در حال پیشرفت است و همین پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا در ساخت لامپ‌های ال ای دی نیازی به استفاده از جیوه نباشد. در نتیجه، زمانی که در یک فضا از لامپ ال ای دی استفاده کنید سلامتی شما توسط موادی همچون جیوه به خطر نمی‌افتد.
نکات مهم هنگام خرید لامپ ال ای دی
در این بخش از مطلب تصمیم داریم به نکات مهم در هنگام خرید لامپ ال ای دی که باید به آن توجه کنید بپردازیم. این نکته را در نظر داشته باشید در هنگام خرید لامپ ال ای دی باید به نوع لامپ توجه کنید. زیرا این لامپ در انواع مختلف تولید می‌شود. از سوی دیگر، میزان مصرف برق هم از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی است که در هنگام خرید لامپ ال ای دی باید به آن توجه شود.
در ادامه، بهتر است به سراغ رنگ لامپ ال ای دی برویم همانطور که می‌دانید لامپ‌های ال ای دی در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. این نکته را هم در نظر داشته باشید رنگ لامپ ال ای دی از نظر روانشناسی در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار تاثیر مستقیم می‌گذارد. در نتیجه زمانی که قصد دارید برای خرید لامپ ال ای دی اقدام کنید به رنگ آن توجه ویژه داشته باشید. در انتها، باید ذکر کنیم یکی از پارامترهای مهم که باید در هنگام خرید لامپ به آن توجه شود شرکت تولید کننده آن است، زیرا اگر برند تولید کننده معروف و معتبر باشد کیفیت و طول عمر لامپ نیز بالا است. از سوی دیگر، مصرف برق پایینی خواهد داشت، زیرا برند معتبر در هنگام تولید لامپ ال ای دی تمام استانداردها را رعایت می‌کند.
نتیجه‌گیری
شاید تا قبل از مطالعه این مطلب اطلاعات کاملی نسبت به انواع لامپ ال ای دی در اختیار نداشته‌اید، اما اکنون می‌دانید مزایای لامپ ال ای دی چیست، کدام برندها بهترین لامپ‌های ال ای دی را تولید می‌کنند و به چه نکاتی باید در هنگام خرید لامپ ال ای دی توجه کرد. در نهایت امیدواریم محتوای موجود در مقاله راهنمای خرید لامپ ال ای دی بتواند به شما کمک شایانی کند تا با دید باز و آگاهی کامل بهترین لامپ ال ای دی را خریداری کنید. همچنین برای خرید محصولاتی مانند کابل برق و کابل شبکه می‌توانید به وب‌سایت برقچی مراجعه فرمایید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;