اولین موفقیت محققان کشور در مطالعات تجربی حوزه مکانیک

مکانیک

استاد دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت با اشاره به دستاوردهای تجربی دانشگاه‌ها در حوزه مکانیک جامدات و طراحی در صنایع مختلف گفت: در این راستا اقدام به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی مکانیک جامدات تجربی در بهمن ماه کردیم.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز دکتر محمود مهرداد شکريه با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی مکانیک جامدات تجربی در روزهای 29 و 30 بهمن ماه، گفت: این کنفرانس به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفته مکانیک جامدات و تحقیقات تجربی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مکانیک دارای شاخه‌های مختلفی است به مهر اظهار داشت: یکی از شاخه‌های آن مکانیک جامدات است که در طراحی و ساخت سازه‌ها و قطعات مکانیکی صنایع خودرویی، دریایی، هوافضا، برق و الکتریک، توربین‌های بادی، سیلندرهای CNG، سازه‌های مقاوم به بارهای اضافی و ساخت سازه‌های سبک با استفاده از مواد پیشرفته به کار برده می‌شود.

 

شکریه کاربردی کردن این علم را در حوزه‌های صنعتی با استفاده از روش‌های تحلیلی و کامپیوتری و تجربی دانست و خاطر نشان کرد: زمانی که تحقیقات تئوری با استفاده از مدل سازی‌ها به پایان می‌رسد لازم است تا یافته‌ها را با استفاده از روش‌های تجربی و آزمایشگاهی به اثبات برسانیم که این امر هزینه بر و زمان بر است و نیاز به دستگا‌ه‌های پیچیده و دقیق دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور تحقیقات از مرحله تئوری گذشته و وارد فاز تجربی شده است، یادآور شد: از این رو با برگزاری اولین کنفرانس مکانیک جامدات تجربی اقدام به برگزاری دومین کنفرانس کردیم تا یافته‌های تجربی محققان در آن عرضه شود.

 

دبیر کانون هماهنگی مواد و محصولات کامپوزیتی، برگزاری این کنفرانس را دو سالانه ذکر کرد و افزود: در اولین کنفرانس 270 مقاله از کشورهای کانادا، برزیل، ایتالیا، پاکستان، هند، مالزی و چین ارائه شد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت در این حوزه اظهار داشت: دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت با توجه به حجم عظیمی از کارهای تجربی اقدام به پایه گذاری قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک در دانشگاه کرد.

 

شکریه با بیان اینکه تاکنون مقالات دستاوردهای تحقیقاتی این قطب منتشر شده است، خاطر نشان کرد: این دستاوردها در حوزه‌هایی چون مقاوم سازی سازه‌های بتنی، اندازه گیری ارتعاشات ناخواسته، شکست در سازه‌های فلزی، اکوستیک، مبدل‌های صدا، روباتیک و اتوماسیون خطوط است.

 پایان پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;