اولین جاده الکتریکی جهان در سوئد

به گزارش تاسیسات نیوز، به زودی، اولین جاده الکتریکی جهان که باتری خودروهای الکتریکی و کامیون ها را شارژ می کند در نزدیکی شهر استکهلم پایتخت سوئد افتتاح می شود.


این جاده اصلی 1.2 مایل طول دارد و بخشی از یک برنامه، زیر نظر دولت است که برق را به حدود 12،500 مایل از خیابان ها و بزرگراه ها در سراسر کشور می رساند.


برای استفاده از این جاده، یک ماشین برقی یا کامیون باید به بازوی متحرک موجود در ریل نصب شده و برق مورد نیاز باتری خودرو در هنگام رانندگی بر روی آن، تامین می شود.


هزینه نصب و راه اندازی این سیستم 1.2 میلیون دلار در هر کیلومتر است که می توان گفت 50 برابر ارزان تر از ساخت یک خط (ترامو) واگن برقی شهری است و توسعه دهندگان این جاده ادعا می کنند که این تکنولوژی به حذف نیاز به ایستگاه های کنار جاده ای جهت تامین و شارژ دوباره وسایل نقلیه کمک می کند و قادر است در زمان و هزینه مورد نیاز در این خصوص صرفه جویی کند.


علاوه بر آن، نکته ی مهمی که باید به آن اشاره نمود این است که در این سیستم، باتری های خودروی کوچکتر می شوند، زیرا این باتری ها نیاز به ذخیره مقادیر زیادی برق ندارند، که این امر به کاهش هزینه های باتری و هزینه های تولید نیز کمک می کند.


Hans Säll، مدیر اجرایی این پروژه تحت عنوان (eRoadArlanda) اعلام کرد: در این پروژه، سیستم برق رسانی درون یک ریل الکتریکی، پنج یا شش سانتیمتر پایین تر از سطح جاده تعبیه شده است و هیچ برقی بر روی سطح زمین وجود ندارد، به طوری که شما می توانید، پابرهنه بر روی آن راه بروید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;