اولین ایستگاه شارژ موتورسیکلت برقی راه اندازی شد

همزمان با راه اندازی ایستگاه شارژ موتورسیکلت برقی، در این ایستگاه با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو، آیین رونمایی از طرح موتورسیکلت‌های برقی گروه‌های عملیاتی برق برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ در حاشیه این مراسم وزیر نیرو با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص آلاینده ها در کلانشهرهایی همچون تهران،گفت: باهمکاری شرکت‌های سازنده موتورسیکلت، طرحی را آماده کردیم که بر این اساس وزارت نیرو زیرساخت و ایستگاه‌های لازم برای ارائه برق مورد نیاز موتورسیکلت ها را فراهم کرد. وزارت نیرو، کار اصلاح و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده را آغاز کرده و طبق برنامه قرار است تا سال آینده ۳ هزار دستگاه توسط شرکت توزیع تهران بزرگ جایگزین شود.
اردکانیان اظهار داشت: وزارت ارتباطات و دیگر دستگاه‌ها که برای انجام وظایف خود از موتورسیکلت‌ها بویژه در کلانشهر‌ها استفاده خواهند کرد، در اولویت هستند.
وزیر نیرو گفت: پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های توانیر و توزیع برق از همه امکانات خود استفاده خواهند کرد که دامنه این کار هر چه زودتر وسیع شود و نه تنها سازمان‌های دولتی و خدماتی بلکه مردم هم از منافع آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به گزارش سازمان‌های مسئول در هیئت وزیران در خصوص موضوع آلاینده‌ها و نقش مهم موتورسیکلت‌های فرسوده در این زمینه افزود: موتورسیکلت‌هایی که شبانه روز حدود ۲۰۰ کیلومتر کار می‌کنند، یکی از منابع مهم تولید و انتشار آلاینده‌ها هستند به نحوی که طبق برخی گزارش‌ها حداقل تا ۱۲ برابر اتومبیل‌ها در تولید آلایندگی سهم دارند.
وزیر نیرو گفت: هماهنگی‌هایی هم با سازندگان موتورسیکلت‌ها صورت گرفته و کار تبدیل موتورسیکلت‌های موجود به برقی و نیز ساخت موتورسیکلت‌های برقی در کشور از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است. امید می‌رود این کار سهم خود را در کاهش آلودگی شهر‌های بزرگ نشان دهد.
اردکانیان افزود: همکاران ما در شرکت توزیع برق تهران بزرگ با همکاری دیگر شرکت‌های توزیع در مجاورت تهران کار را شروع کرده‌اند و ۳ هزار دستگاه در برنامه هست که برای سال آینده هم این کار توسعه یابد.
وی ادامه داد: امیدواری ما این است که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیستم بانکی کشور و شهرداری‌ها بویژه برای در اختیار قرار دادن زمین حداقل مورد نیاز برای استقرار جایگاه‌های شارژ و همکاری دیگر دستگاه‌ها، قدم بلندی در جهت افزایش تاب‌آوری شهر‌های بزرگ برداریم.
اردکانیان گفت: سازندگان می‌توانند با رعایت قانون حمایت از تولید و ساخت داخل و توجیه‌هایی که به لحاظ اقتصادی برای آن‌ها خواهد داشت از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند.
اردکانیان در مورد استفاده از تسهیلات دولتی برای بهره‌مندی از موتورسیکلت‌های برقی گفت: هنوز اعداد و ارقام آن نهایی نشده، اما با سیستم بانکی مذاکراتی را شروع می‌کنیم که بتوانیم از تسهیلات خوب بانکی استفاده کنیم و مردم احساس کنند کار کاملا به صرفه و موجه است. با وزارت صنعت هم مذاکره کرده‌ایم.
در این مراسم مهندس حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از همت و همکاری پژوهشگاه نیرو در طراحی، ساخت و اجرا و افتتاح اولین ایستگاه شارژ موتورسیکلت در کشور قدردانی نمود و ضمن تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، بیش از ۸۰ درصد از آلودگی هوای شهر پایتخت مربوط به وسایل نقلیه متحرک است. از میان وسایل نقلیه متحرک، موتورسیکلت‌ها سهم عمده‌ای در آلودگی هوا دارند. حدود ۶ درصد سفرهای درون شهری تهران با موتورسیکلت و بیش از ۲۵ درصد آلودگی هوا و ۴۹ درصد از آلودگی صوتی تهران ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها است.
وی افزود: اقدامات متعددی به منظور رفع معضل آلودگی هوا در کلان شهرها پیشنهاد شده که یکی از مهم ترین آنها به کارگیری موتورسیکلت‌های برقی است و به همین دلیل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با هدف تشویق و ترغیب شهروندان و ترویج فرهنگ استفاده از وسایق نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و حرکت در راستای دستیابی به اهداف طرح‌های توسعه هوای پاک، در مناطق ۲۲ گانه خود اقدام به بهره‌برداری از این نوع وسایل نقلیه کرده است.
منبع پژوهشکده نیرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;