اهمیت بروزرسانی کانال‌های تهویه

عمر تاسیسات و تجهیزات ساختمانی به میزان سرویس و نگه‌داری آن برمی‌گردد. سرویس و نگه‌داری به‌موقع نه‌تنها عمر تاسیسات را افزایش می‌دهد، بلکه از نظر هزینه‌ای نیز نسبت به تعمیرات اساسی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. شما به عنوان یک تاسیسات‌کار HVAC این رسالت را بر دوش خود می‌کشید که مشتری خود را از این مسائل مطلع کنید.
یکی از این تاسیسات که نباید در مورد سرویس و نگه‌داری آن غفلت کرد، کانال‌های سیستم‌های تهویه هستند که باید هرچند سال یک‌بار بروز رسانی شوند. اما متقاعد کردن صاحب خانه برای بروزرسانی و تعویض کانال‌های سیستم‌های HVAC کاری است بر عهده تاسیسات‌کار.
در واقع، تاسیسات‌کار باید بتواند با طرح درست مشکلات کانال‌ها و تاثیر آن در میزان بهره‌وری، مالک را به بروزرسانی کانال‌ها ترغیب کند. اگر این کار را به درستی انجام دهد، یک مرحله جلو رفته است. تاسیسات‌کار در این مرحله باید مانند یک پزشک عمل کند و با طرح یک سری پرسش از مالک و دریافت پاسخ آن‌ها، نسبت به ارایه دقیق مشکلات کانال و لزوم بروزرسانی آن‌ها اقدام کند.
وظیفه اصلی تاسیسات‌کار، روشن کردن موضوع است که او (مالک خانه) را از مشکلاتی که در آینده ممکن است گریبان‌گیر او شود، آگاه کند. پذیرفتن یا نپذیرفتن ادعای او هم بر عهده مالک است. هنر، فن بیان و قدرت کلام تاسیسات‌کار در این مرحله مشخص می‌شود. به قول والدان لانگ، کار شما تشخیص مشکلات و توصیه به راه‌حل‌هاست و کار مشتری شما خریدن یا نخریدن است.
به عبارتی، هیچ کس به خودی خود به دنبال این نیست که کانال‌های تهویه خانه‌اش را بروزرسانی و تعویض کند. این شما هستید که باید لزوم این کار را قاطعانه توصیف کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;