تحولات صنعت HVAC به سمت هوشمندتر شدن

هوشمندتر شدن ابزار و تجهیزات؛ راحت‌تر شدن کار تکنسین‌ها

به نظر می‌رسد همه چیز در صنعت HVAC به سمت هوشمندتر شدن حرکت می‌کند. بخش ابزار و تجهیزات این صنعت نیز از این قاعده مستثنی نیست، چرا که تولیدکنندگان تجهیزات و ابزارهایی را در بازار عرضه می‌کنند که کار تکنسین‌ها و نصاب‌های سیستم‌های HVAC را راحت‌تر کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی ایجاد شده، فرصت‌‌های زیادی را برای بازار تجهیزات و ابزارآلات به ارمغان آورده است؛ اپلیکیشن‌های موبایل و سیستم‌های انتقال داده بی‌سیم از شاخص‌ترین این پیشرفت‌ها هستند. ابزارهایی که با تکنولوژی دیجیتال گره خورده‌اند در واقع کاهش زمان محاسبه و حدس و گمان را در خود دارند و این امکان را برای تکنسین‌ها فراهم می‌کنند تا دقیق‌تر عمل کنند.
امروزه تکنولوژی موبایلی Cloud-based Mobile جزیی از دنیای HVAC شده، چرا که خانه‌های هوشمند به یک نقطه فروش کلیدی برای نصاب‌های سیستم‌های HVAC تبدیل شده‌اند. کارولین کوشا، کارشناس بازاریابی و ارتباطات در این زمینه می‌گوید: بازار ابزار و تجهیزات به سمت هوشمندتر شدن حرکت می‌کند.
در واقع، ابزارهای هوشمندی که امروز با وسایل هوشمند منطبق هستند، به نصاب سیستم‌های HVAC علاوه بر ارایه اطلاعات اولیه، نتایج شرایط کنونی سیستم‌ها را نیز انتقال می‌دهند. علاوه بر این‌ها، این ابزارهای هوشمند برای بهبود عملکرد سیستم‌ها، پیشنهاداتی نیز توصیه می‌کند تا مشکلات آن‌ها آسان‌تر حل شود.
از دیگر مواردی که در بخش تجهیزات و ابزارهای صنعت تاسیسات مورد توجه قرار گرفته است، افزایش تمرکز روی مقوله ارگونومیک است. ارگونومیک نقش مهمی در طراحی ابزارها و تجهیزات HVAC ایفا می‌کند. با پیشرفت و درخشندگی صنعت HVAC، بهره‌وری و پتانسیل تکنسین‌های این حوزه افزایش می‌یابد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
از دیگر تحولاتی که در دنیای ابزار صنعت HVAC رخ داده، سبک‌تر و کوچک‌تر شدن ابزارهاست. بسیاری از کارشناسان معتقدند طراحی ابزارها برای استفاده راحت‌تر توسط تکنسین‌ها در دنیای ابزار امری بسیار مهم و کلیدی است و تولیدکنندگان ابزارآلات باید نگاه خود را به سمت راحتی در استفاده ابزارها توسط تکنسین‌ها تغییر دهند.
بهره‌وری انرژی در خانه‌ها و ساختمان‌ها نیز از دیگر فاکتورهایی است که در بازار ابزار و تجهیزات باید به آن توجه شود و باید خود را با این موضوع منطبق کنند، چرا که تاثیر زیادی در جلوگیری از هدررفت انرژی در ساختمان دارند.
ترجمه: سعید سعیدی
منبع www.achrnews.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;