انعقاد تفاهم نامه همکاری

به گزارش تاسیسات نیوز، تفاهم ­نامۀ همکاری مشترک بین سابا و ستاد محیط زیست و توسعۀ پایدار شهرداری تهران مبادله گردید.

 

 

 

به­ منظور ترویج اصلاح الگوی مصرف انرژی در سرای محلات، ارائۀ خدمات مشاوره و برگزاری مشترک کارگاه­ های آموزشی، همایش­ ها و نشست ­های تخصصی در زمینۀ بهینه­ سازی مصرف انرژی با موضوع­ هایی نظیر؛ ممیزی انرژی، معاینۀ فنی موتورخانه ­ها، ابزارها و تجهیزات کاهندۀ مصرف، اصلاح الگوی مصرف در ساختمان ­ها و کاربرد و نگهداری تجهیزات هوشمند، تفاهم ­نامۀ همکاری مشترک بین مهندس سیدحسین سجادی مدیرعامل سازمان بهره­ وری انرژی ایران و دکتر محمدمهدی گلمکانی مسئول ستاد محیط زیست و توسعۀ پایدار شهرداری تهران با حضور معاونین و مدیران سابا و مسئولین و کارشناسان مدیریت انرژی و ستاد محیط زیست و توسعۀ پایدار شهرداری تهران در تاریخ 24 آبان­ ماه سال جاری در سالن کنفرانس طبقۀ ششم ساختمان سازمان بهره ­وری انرژی ایران برگزار و منعقد گردید.

 

 

 

 

در ابتدای این نشست مهندس سجادی مدیرعامل سابا به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت؛مسئلۀ انرژی و محیط زیست دو امر جداناپذیر ازهم می باشند و شهرداری­ ها به­ عنوان یک نهاد بسیار قدرتمند و اثرگذار در سطح کشور به ­شمار می ­روند، هر شهرداری به ­عنوان رییس جمهور منطقۀ خودش به ­شمار می ­رود و به همین دلیل باید نقش اساسی خودش را در جامعه ایفا نماید. ایشان افزود؛ در سال ­های گذشته سابا فعالیت­ های مهمی را در سطح کشور به انجام رسانده است به­ طوری­ که در سال گذشته پیک بار حدود 52 هزار مگاوات بود که در این زمینه سابا اقدام به توزیع 100 میلیون لامپ پربازده در سطح کشور نمود که حاصل آن کاهش 2 هزار مگاوات پیک بار در شبکۀ کشور بود.

 

 

 

 

به نقل از این گزارش: مدیرعامل سابا در بخش دیگری از بیاناتش افزود که 50 درصد مصرف انرژی مربوط به بخش ساختمان ­ها می­باشد. وی در این زمینه خواستار مشارکت جدی شهرداری شد. ایشان هم ­چنین گفت که در حوزۀ نیروگاهی سابا ازطریق به ­کارگیری سیستم خنک ­سازی هوای ورودی نیروگاه­ ها توانسته است به میزان یک درصد راندمان نیروگاه­ ها را افزایش دهد. وی ضمناً افزود؛ در بخش مدیریت بار اجرای پروژۀ سیستم ­های اندازه­ گیری و شبکۀ هوشمند را داریم و امیدواریم تا پایان امسال تمام مشترکین بزرگ و دیماندی خود را به کنتورهای هوشمند مجهز کنیم. وی در خاتمه خواستار مشارکت بیش­تر ستاد محیط زیست و توسعۀ پایدار شهرداری تهران با سابا شد و پیشنهاد داد که با مشارکت یک­دیگر یک کمپین در زمینۀ بهینه­ سازی مصرف انرژی راه ­اندازی شود.

 

 

 

 

براساس این گزارش: سپس در ادامۀ این نشست دکتر گلمکانی رییس ستاد محیط زیست و توسعۀ پایدار شهرداری تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت یکی از مهم­ترین وظایف ما برنامه ­ریزی و نظارت بر حسن اجرای بهینه­ سازی مصرف انرژی در حوزۀ مدیریت شهری می ­باشد و یادآور شد که قرار است در آذرماه یک کمپین بزرگ محیط زیست شهری با هدف تأمین سلامت جامعه و محیط زندگی در سطح شهر تهران برگزار شود و تأیید کرد که باید به محیط زیست شهری نگاه جدیدی داشته باشیم و حل معضلات محیط زیستی را ازطریق تکلیفی متقابل امکان ­پذیر کنیم. وی گفت حق متوجه مردم است و تکلیف متوجه دولت، به همین دلیل حرکت هم­زمان و متقابل هردو می ­تواند مشکلات محیط زیستی جامعه را حل کند.

 

 

 

 

ارائۀ خدمات مشاورۀ بهینه­ سازی به شهرداری تهران و سرای محلات و تهیۀ رئوس و محتوای آموزش پیرامون موضوع تفاهم ­نامه و تأمین مدرس ازجمله تعهدات سابا و اعلام نیازهای آموزشی و دوره­ های تخصصی، برنامه ­ریزی آموزش برای سرای محلات و کانون ­های محیط زیست مناطق 22 گانۀ تهران با هماهنگی سابا ازجمله مهم­ترین تعهدات ستاد محیط زیست شهرداری تهران به ­شمار می ­روند.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;