انرژی را در اطرافتان ببینید + تصاویر

 

به گزارش تاسیسات نیوز، انرژی اطراف ما را در بر گرفته؛ فقط باید کار کنیم تا از آن استفاده کنیم. به تازگی تیمی از دانشگاه MIT وسیله ای به نام رزوناتور حرارتی ساخته اند که با بهره گیری از مزیت تغییرات دمای تدریجی محیط در طول روز، برق را از هوا می گیرد.


دانشمندان سال ها با روش هایی برای استفاده از نوسانات دما به عنوان منبع انرژی آزمایش کرده اند. بیشتر این وسایل براساس اصل ترموالکتریک کار می کنند؛ یعنی با استفاده از مزیت اختلاف دما بین دو طرف یک ماده برق تولید می کنند.



وقتی گرما از بخش گرم تر به بخش سردتر می شود، حاملان بار با آن جریان می یابند و اختلاف ولتاژی ایجاد می کند که در فرایند برق تولید می شود.


تکنیک جدید از نوسانات تدریجی تر در دوره های طولانی تر زمانی بهره می گیرد که به آن اجازه می دهد با تغییرات طبیعی در دما در طول روز کار کند. این رویداد اثر پیروالکتریک نامیده می شود.




اولین رزوناتور حرارتی مثل چیزی است که روی یک میز قرار می گیرد و از آنچه هیچ چیز به نظر نمی رسد برق تولید می کند. ما با نوسانات دمایی با فرکانس های مختلف احاطه شده ایم که یک منبع بهره برداری نشده از انرژی است.


جزء فعال رزوناتور حرارتی، یک فوم ساخته شده از مس یا نیکل است که با یک واکس تغییردهنده فاز به نام اکتادکان در هم ادغام می شود؛ این فوم در دماهای خاصی مایع و جامد می شود. ترکیب فوم در یک لایه از گرافن پوشیده می شود که یک رسانای عالی حرارتی است.


اگرچه، این ترکیب خاص مواد به وسیله قابلیت فوران حرارتی بسیار بالایی می دهد، می تواند گرما را از اطراف گرفته و به محیط منتشر کند.


گرما در یک طرف وسیله ضبط شده و به کنده از طریق ماده به طرف دیگر تابش شده و در ماده تغییردهنده فاز در وسط ذخیره می شود.



از آنجایی که یک طرف ماده همیشه خنک تر از طرف دیگر است، گرما به صورت ثابت عقب و جلو می رود. بعد این انرژی می تواند با استفاده از سیستم های ترموالکتریک منظم برداشت شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;