زنجان از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، ایجاد انرژی‌های نو را از اولویت‌های این شرکت در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: زنجان از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علیرضا علیزاده با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود محدودیت‌هایی که به واسطه تحریم‌ها در حوزه منابع مالی و در سطح کلان کشور وجود داشت، گفت: با این وجود در صنعت برق پیشرفت‌های بسیار خوب و چشم‌گیری در کشور و به تبع آن در استان زنجان اتفاق افتاد.
وی با یادآوری اینکه در نیمه دوم سال گذشته شاهد اعلام و راه‌اندازی بحث پویش «الف – ب – ایران» توسط وزیر نیرو در سراسر کشور بودیم، افزود: خوشبختانه پارسال پروژه‌های بسیار مهم و اساسی در کشور و همه استان‌ها به انجام رسید که نمونه بارز آن اجرای ۲۲۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان با سهم قابل توجه صنعت برق در این بخش بود که این میزان پروژه را می‌توان جزو افتخارات و توفیقات روزافزون و مثال‌زدنی صنعت برق در سال گذشته نامید.
مدیرعامل توزیع برق استان زنجان، با بیان اینکه در اواسط سال گذشته توانستیم دولت الکترونیک را به معنای واقعی کلمه در صنعت برق استان راه‌اندازی کنیم، ادامه داد: شروع این اقدام ارزشمند با بحث قبوض سبز همراه بود. همچنین حذف قبض‌های کاغذی و ایجاد و تکمیل سامانه‌های مربوطه برای ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و مهم‌تر از همه دولت الکترونیک، زمینه شروع فعالیت برای سایر اقدامات در این صنعت به شمار می‌رود.
علیزاده با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان پارسال در قالب پویش «الف – ب – ایران» پروژه‌های بسیار خوب و مهمی را در استان به اجرا گذاشت، تصریح کرد: عمده‌ترین این پروژه‌ها نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی ابهر بود. علاوه بر این توفیقات زیادی در راستای ارائه خدمات به صورت غیرحضوری در سال گذشته به دست آوردیم که این نوع رویکرد باعث شده است تا خدمات در منازل به مشتریان این شرکت ارائه شود.
وی ادامه داد: این شرکت در حدود ۴۵۶ هزار مشترک در سطح استان دارد که صد درصد جمعیت شهری و نیز بیش از ۹۹.۷ جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردار است که این گستردگی خدمات با شبکه‌ای به طول ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سطح استان انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه ۸۹۴ روستا در سطح استان از نعمت برق برخوردار هستند که سه روستا در استان از طریق انرژی خورشیدی این خدمات را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: اگر روستایی در استان از نعمت برق محروم است، بی‌شک زیر ۱۰ خانوار بوده که این تعداد نیز بسیار محدود بوده و بنا داریم این تعداد روستا در استان را از طریق انرژی خورشیدی برق‌دار کنیم.
علیزاده ایجاد انرژی‌های نو را از اولویت‌های این شرکت در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته توانستیم جایزه ملی حمایت از انرژی‌های پاک را دریافت کنیم و در استان علاوه بر راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در ابهر، تعدادی از مشترکان نیز نسبت به نصب شبکه‌های خورشیدی در پشت‌بام خود اقدام کرده‌اند که در این راستا قرارداد تضمینی و ۲۰ ساله با مشترکان بسته شده و ماهیانه برق تولیدی این مشترکان با نرخ مصوب وزارت نیرو از آنان خریداری می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: امسال نیز این بحث تداوم داشته و از سرمایه‌گذاران انتظار داریم در این زمینه ورود پیدا کنند؛ چرا که زنجان به لحاظ قرارگیری در منطقه مرتفع، ضریب بهره‌وری بالایی در زمینه انرژی خورشیدی دارد. در همین راستا با ادارات نیز رایزنی‌های لازم انجام دادیم.
علیزاده افزود: متوسط تلفات انرژی در کشور ۱۰ درصد است که در استان زنجان این میزان به ۷.۴ درصد کاهش پیدا کرده است که این مهم می‌تواند گامی بلند برای رسیدن به کاهش تلفات به ۴ درصد در سال ۱۴۰۴ باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا، گفت: خدمات شرکت نیروی برق استان زنجان به هیچ وجه قطع نشده است و همکاران این شرکت در همه بخش‌ها در سه شیفت آماده ارائه خدمات به مشترکان هستند.
علیزاده افزود: فعالان عرصه برق استان در این روزها با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی نسبت به ارائه خدمات به ویژه خدماتی در حوزه پایداری برق انجام می‌دهند تا برق هیچ مشترکی در این روزها قطع نشود.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;