به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس ماده ۸۱ قانون به منظور انتخاب بازرسان، هیات مدیره اسامی دو برابر تعداد بازرسان اصلی و علی البدل واجد شرایط را از بین اعضای نظام مهندسی استان انتخاب و به اولین جلسه مجمع عمومی که بعد از انتخاب هیات مدیره تشکیل می شود پیشنهاد می‌نماید.
بر اساس این قانون نیز هفته گذشته مهندس آقایان حسین وثوقی ایرانی، سعیدنمدکلاهی، سیامک صبور، علیزاده، یوسف مستعد، اسلام پناهی، جبراییل خلیلی موسوی ، جعفرزاده به عنوان کاندیدای بازرسان مطرح شدند. متاسفانه با توجه به ضعف قانون، انتخاب بازرس خلاصه‌ای از نظر سلیقه اکثریت هیات مدیره است‌. شاید صرفا کلمه “مسخره” را بتوان تفسیری کامل بر انتخاب بازرس توسط هیات مدیره برای نظارت بر خود هیات مدیره را بیان کرد‌. همیشه، نقشه حذف بازرسان منتقد طیف حاکم که می تواند نقش نظارتی واقعی را ایفا کند ابزاری است در دست طیف حاکم که می تواند سرمنشا فساد باشد.
حذف شوک‌آور بازرس خوشنام فعلی نظام مهندسی و عضو هیات علمی دانشگاه، دکتر فرونده و همچنین حذف با سابقه‌ترین بازرس نظام، دکتر نیکنام از لیست ۸ نفره در مقابل وجود نفرات محترم ولی نه چندان مطرح لیست جدید، دقیقا شائبه مهندسی ناشیانه انتخابات بازرسان، حذف شایستگان و باتجربگان و عدم ایجاد فضای رقابتی واقعی طیف های مختلف و انحصارگرایی خام را مطرح می‌کند.
حال به این طریق که ضعف قانون شرایط فساد را در سازمان را فراهم می‌کند، اما نباید حذف سرلیست‌های طیف‌های مختلف موجود در بدنه نظام مهندسی را بدعتی باب کرد که نشانی از تنگ نظری هیات مدیره فعلی و پاسخگویی صرفا به بازرس خودمانی آنها است.