امروز بلندترین روز سال است؟

 

سی ام ژوئن چه اتفاقی می افتد؟ این عنوان  را به یاد دارید؟امروز همان روز است!

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ناسا،دانیل مک میلان از این مرکزفضایی در بیانیه ای اعلام کرد: سرعت زمین به شکلی متداوم در اثر جزر و مد اقیانوس ها کم می شود؛ جزر و مد اقیانوس ها همچون ترمزی در مسیر حرکت زمین عمل می کند.
دانشمندان با استفاده از مشاهدات قدیمی کسوف ها، کاهش سرعت زمین را در یک قرن روزانه دو میلی ثانیه تشخیص داده اند؛ این امر باعث می شود که مدت زمان چرخش زمین کمتر از مدت زمان ساعت مورد استفاده انسان ها (ساعت اتمی) شود.
عوامل دیگری نیز گاه بر سرعت چرخش زمین تاثیر می گذارند و به همین دلیل نظارت بر سرعت چرخش زمین اهمیت زیادی دارد.
برای نگه داشتن تفاوت زمان چرخش زمین با زمان ساعت اتمی در حد کمتر از یک ثانیه، هر از چند گاه باید یک ثانیه به ساعت اتمی مورد استفاده انسان ها اضافه شود تا تفاوت دو زمان کاهش یابد. این ثانیه به ثانیه کبیسه معروف است. ثانیه کبیسه با توجه به سرعت چرخش زمین، می تواند مثبت یا منفی باشد (به ساعت اتمی اضافه شود یا از آن کم شود).
از سال 1972 که اولین ثانیه کبیسه به وجود آمد تا به امروز همه ثانیه های کبیسه مثبت بوده اند زیرا از سرعت چرخش زمین کاسته شده بود.
این امر نشان دهنده روند رو به کاهش سرعت چرخش زمین به دلیل نقش ترمزگونه جزر و مد اقیانوس ها است.
در روز سه شنبه 30 ژوئن مصادف با 9 تیر آخرین دقیقه این روز یک ثانیه اضافی خواهد داشت یعنی با گذشت 61 ثانیه در آخرین دقیقه روز سه شنبه به روز چهارشنبه انتقال می یابد.
این یک ثانیه اضافی را در ساعت دیجیتالی بطور خودکار اضافه می شود اما ساعت هایی کوکی را باید با دست تنظیم کرد.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;