ال نینو بلای جدید هزاره سوم

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، پدیده ال نینو که چند وقتیست به کشور ما آماده، مسئولین ستادهای بحران را به فکر انداخته است که در مقابل این پدیده آماده باش باشند.

 

امیرعباس جعفری با بیان اینکه بلافاصله بعد از هشدار سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر احتمال بروز پدیده آب و هوایی ال‌نینو در کشور، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل شد، افزود: اکنون تمام نهادهای استان در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند.

 

وی با اشاره به تحقیقات گسترده درخصوص این پدیده آب و هوایی افزود: هنوز کاملا مشخص نیست که این پدیده دقیقا از کدام منطقه وارد آذربایجان غربی می‌شود، اما کارشناسان معتقدند که این پدیده تمام نقاط استان را در برخواهد گرفت.

 

 

جعفری با اعلام اینکه آذربایجان غربی در سال‌های اخیر با پدیده خشکسالی به‌ویژه در بخش دریاچه ارومیه مواجه بوده است، افزود: امیدواریم ال‌نینو تاثیر مثبتی بر روی تراز آبی دریاچه ارومیه داشته باشد یا حداقل وضعیت موجود را تثبیت کند. وی درباره اختلاف‌نظر سازمان مدیریت بحران با هواشناسی در مورد وقوع این پدیده گفت: به‌رغم اختلاف‌نظر هواشناسی با سازمان مدیریت بحران در مورد این پدیده آمادگی خود را درصورت بروز هرگونه مشکل اعلام می‌کنیم.

 

 

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی تاکید کرد: تجهیزات لازم برای خدمات‌رسانی به تمامی مناطق و روستاهای صعب‌العبور را در اختیار داریم.

 

براساس این گزارش، چندی پیش مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی پاییز زودرس که موجب آغاز بارندگی‌ها در استان از شهریور شد را از اثرات ال‌نینو اعلام و پیش‌‌بینی کرد ۲۰درصد افزایش بارندگی‌ها در اثر این پدیده در آذربایجان غربی رخ دهد.

 

ال‌نینو یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر دو تا هفت سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر سیاره زمین می‌شود. ازجمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی، خشکسالی و قحطی اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;