افقی نو در صنعت ساختمان و بازار کار جامعه مهندسین برق کشور

مهرداد موحدپور، رئیس گروه تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان طی یادداشتی ضمن توضیح روند چگونگی شکل گیری و به امضا رسیدن تفاهمنامه مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران، دستاوردهای این تفاهم نامه را برای جامعه مهندسین برق و صنعت ساختمان، بر شمرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهرداد موحدپور، رئیس گروه تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان طی یادداشتی ضمن توضیح روند چگونگی شکل گیری و به امضا رسیدن تفاهمنامه مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران، دستاوردهای این تفاهم نامه را برای جامعه مهندسین برق و صنعت ساختمان، بر شمرد که متن آن را در ادامه می خوانید:
روز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ با حضور حمزه شکیب، رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان و مجید سلطانی، رییس شرکت مخابرات ایران، تفاهم نامه همکاری مشترکی منعقد و به امضای طرفین رسید.
به موجب این تفاهم نامه، طراحی، نظارت و اجرای فیبر نوری ساختمان ها(FTTH)  که تاکنون از طریق شرکت های خصوصی و تجربی انجام می گرفت؛ از این پس از مسیر سازمان نظام مهندسی ساختمان و به وسیله مهندسان صاحب صلاحیت انجام می گیرد.
این تفاهم نامه پس از ماه ها بررسی و مطالعه توسط همکاران در گروه تخصصی برق و تصویب در کمیسیون حقوقی و همچنین با دریافت تاییدیه لازم از هیات رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در جلسه این شورا، بررسی و به تصویب اعضا رسیده بود که ۱۰ مهر با امضای نمایندگان دو دستگاه امضا و تبادل شد.
در ادامه؛ جهت عملیاتی کردن این تفاهم نامه با تدوین و تصویب شیوه نامه اجرایی آن اقدام می شود. امیدواریم با گسترش همکاری دوجانبه با اجرای این تفاهم نامه ضمن سرعت در روند گسترش ضریب نفوذ فیبر نوری به عنوان یک فناوری نوین درصنعت ساختمان کشور که موجب شتاب گرفتن پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان، زمینه ارتقای بیش از پیش کیفیت بهره برداران و تامین امنیت و رفاه مردم همراه با رضایت مندی بیشتر آنان را فراهم سازد.
بی تردید ظرفیت بسیار بالای جامعه مهندسی کشور عامل بسیار تاثیر گذار و بازوی فنی و تخصصی ارزشمندی جهت تحقق  برنامه دولت برای واگذاری بیست میلیون پورت فیبر نوری تا ۲ سال آینده است.
از مزایای قابل توجه استفاده از فیبر نوری ساختمان علاوه بر افزایش کیفیت بهره برداری از ساختمان ها، افزایش اشتغال فارغ التحصیلان رشته های مهندسی برق و در نهایت ایجاد بازار کار بسیار مناسب برای آنان؛ موارد ذیل را می توان نام برد: جایگزینی فیبر نوری به جای سیم های مسی، ایجاد زیرساخت برای ورود اینترنت اشیاء به صنعت ساختمان، اجرای هوشمندسازی ساختمان ها، سیستم های ارتباطی، امنیتی و حفاظتی بر بستر فیبر نوری، پهنای باند بالا و سرعت بیش‌تر اینترنت، ارزان بودن فیبر نوری، سبک و باریک بودن، ظرفیت انتقال بالاتر اطلاعات،کاهندگی و اتلاف کم‌تر انرژی، مقاومت خوب در برابر تداخل الکترومغناطیسی، طول عمر بالا، ریسک امنیتی پایین و…
لازم است از زحمات همه همکاران در گروه تخصصی برق، اعضای شورای مرکزی و نمایندگان گروه برق و تمامی افرادی که در مسیر نهایی شدن و امضای این تفاهمنامه همکاری کردند، تشکر کنم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;