برگزاری هفتمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان

در راستای تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ارتقای حکمرانی فناورانه در وزارت راه و شهرسازی، آیین افتتاح «هفتمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان» باحضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، تعدادی از معاونین، مدیران و اعضای هـیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اساتید، پژوهشگران و متخصصان فناوری‌های نوین در کشور و استان خراسان رضوی همچنین فناوران، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای حوزه ساختمان و مسکن و تعدادی از تولیدکنندگان مصالح و تأسیسات فناورانه ساختمانی کشور در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در راستای تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ارتقای حکمرانی فناورانه در وزارت راه و شهرسازی، آیین افتتاح «هفتمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان» باحضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، تعدادی از معاونین، مدیران و اعضای هـیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اساتید، پژوهشگران و متخصصان فناوری‌های نوین در کشور و استان خراسان رضوی همچنین فناوران، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای حوزه ساختمان و مسکن و تعدادی از تولیدکنندگان مصالح و تأسیسات فناورانه ساختمانی کشور در مشهد مقدس برگزار شد.
طی برگزاری این آیین افتتاح، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن گرامیداشت اعیاد مبارکه ماه شعبان، از تمامی برگزارکنندگان این همایش ملی به‌ویژه دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، استانداری خراسان رضوی و  فن‌آوران صنعت ساختمان استان خراسان رضوی قدردانی کردو توجه و عنایت به فناوری های نوین در  پروژه‌های متنوع ساختمانی کشور به‌ویژه پروژه‌های تعریف‌شده در «نهضت ملی زمین و مسکن» را، بسیار حیاتی و مهم ارزیابی نمود.
حیدری نظربه تأکید وزیر راه و شهرسازی در این زمینه، به برنامه‌های مبسوط وزارت راه و شهرسازی مبنی‌بر تلاش مضاعف درجهت حل مشکل مسکن خاصه برای اقشار کمتربرخوردار جامعه در قالب پیش برد این ابر پروژه ملی کشور، اشاره نمود.
وی ضمن تبیین مقوله صنعتی‌سازی، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور را مطلوب و قابل قبول ارزیابی نمود. حیدری حلقه گمشده در این رهگذر را، عدم عنایت و توجه کافی به مقولاتی چون مدیریت ساخت، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و  موارد نظایر آن دانست.
وی راه برون‌رفت در این زمینه را، تغییر رویکرد تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، مدیران، مهندسان و مجریان پروژه‌های متنوع عمرانی و ساختمانی کشور برای منطقی نمودن قیمت ساخت، زمان اجرای پروژه‌ها و ارتقای کیفیت، دوام و ماندگاری آن ها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌هاو دارایی‌های اساسی کشور معرفی کرد. حیدری همچنین ابرپروژه «نهضت ملی زمین و مسکن» را فرصت مغتنمی برای توسعه فناوری‌های نوین، صنعتی‌سازی و به‌ویژه تغییر رویکرد مدیریت پروژه و ساخت در کشور دانست و خواستار تلاش مضاعف و همکاری تمامی نقش آفرینان مؤثر در این زمینه شد.
گفتنی است پس از اتمام مراسم افتتاحیه، نمایشگاه جنبی همایش توسط رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و هیئت همراه مورد بازدید قرار گرفت.
لازم به ذکر است “هفتمین همایش فناوری های نوین صنعت ساختمان” توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، دفتر مقررات ملی و کننرل ساختمان و دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تاریخ  ٢۶ لغایت ٢٨ بهمن ماه ١۴٠٢ با برگزاری کارگاه های مختلف و متنوع تخصصی طی ٣ روز متوالی در محل هتل پردیسان شهر مقدس مشهد، در حال برگزاری می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;