افتتاح 2 تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در آبیک

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک از افتتاح دو سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در هفته زمین پاک در این شهرستان خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  محمدامین آزادبخت در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته زمین پاک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در هفته زمین پاک که از دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا هشتم اردیبهشت ماه ادامه دارد، یک سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شرکت شیمی و پتروشیمی و یک سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در شرکت طیور برکت شهرستان آبیک به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود: دست‌یابی به محیط زیست سالم‌تر، هوای پاک‌تر و زندگی سالم‌تر و رسیدن به آسایش و آرامش روانی، مشارکت مردم و دستگاه‌هایی اجرایی را می‌طلبد.

 

این مسئول با بیان اینکه حفظ محیط زیست بنا بر اصل 50 قانون محیط زیست وظیفه همگانی است، تصریح کرد: بر اساس این اصل، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

 

محیط زیست ودیعه الهی است

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک با بیان اینکه محیط زیست ودیعه الهی در دست انسان است، افزود: همان طور که امروز محیط زیست را از نیاکان و گذشتگان تحویل گرفته‌ایم، باید با حفظ و استفاده مطلوب از آن بتوانیم به نسل‌های آینده بسپاریم.

 

آزادبخت مقوله محیط زیست را مسئله جهانی عنوان کرد و گفت: در آینده شاهد ورود ریزگردهایی از کشورهای عربی به کشورمان خواهیم بود که بیشترین منشأ و معضلات آلودگی را به همراه دارد و ناشی از دخالت‌هایی است که انسان در روی زمین داشته و دستخوش تحولات کرده که می‌توان به تالاب‌ها اشاره کرد که به کانون ریزگرد تبدیل شده‌اند.

 

وی اذعان داشت: آلودگی آب، خاک و هوا علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت بهداشتی، بیماری‌های مختلف و مرگ را برای افراد جامعه به همراه خواهد داشت که ضروری است همه در برابر محیط زیست احساس وظیفه کرده و در راستای حفظ آن بکوشیم.

 

این مسئول بیان کرد: متأسفانه به دلیل برداشت‌های غیر اصولی، افکاری بی‌اساس و اشتباهات انسانی دریاچه ارومیه دچار مشکل شده و باید آن را دریاچه مرده تلقی کرد.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک گفت: حفاظت از محیط زیست باید در زندگی فردی هر فرد و برنامه کاری و آموزشی مسئولان و جامعه هدفشان قرار گیرد تا محیط زیست سالمی را برای آیندگان رقم بزنیم.

 

آزادبخت از گرامیداشت هفته زمین پاک در دبستان دخترانه هاجر شهر آبیک، همایش پیاده‌روی و پاکسازی مناطق کوهستانی در هفته زمین پاک خبر داد و گفت: کارگروهی را تشکیل داده‌ایم که متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی کم‌لطفی کرده و در جلسات و بازدیدها حضور کم‌رنگ دارند که امیدواریم امسال مسئولان حضوری پررنگ‌تر داشته باشند تا بتوانیم در راستای برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی شهرستان آبیک گام‌های ارزنده‌تری برداریم.

 

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در آبیک ضروری است

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک تصریح کرد: با توجه به وجود جمعیت بیش از 50 هزا‌ر نفری شهر آبیک، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر ضروری است که مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان آبیک قول پیگیری این مسئله را داده‌ و اذعان کرده‌اند که در صورت تأمین اعتبار، این امر تحقق می‌یابد.

 

آزادبخت اضافه کرد: با بهره‌برداری‌ صد‌در‌صدی سیستم فاضلاب شهر آبیک، بسیاری از سرمنشأ‌های پساب‌های شهر خشک می‌شوند.

 

وی بر تعامل بیشتر شهرداری آبیک با محیط زیست تأکید و اظهار امیدواری کرد: برای تنویر افکار عمومی و فرهنگ‌سازی در راستای زمین پاک که شعار امسال این هفته «‌آب پاک، خاک پاک، زندگی سالم» است، بتوانیم با نصب بنرهای تبلیغاتی گام‌های مؤثری برداریم.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;