اعلام زمان برگزاری و نتایج آزمون نظام مهندسی ساختمان

آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی طی روزهای ۸ و ۹ دی سال جاری برگزار می‌شود. نتایج آزمون شهریورماه نیز نیمه اول آبان اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده آزمون ورود به حرفه مهندسان در تمامی رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در هفت رشته معماری، شهرسازی، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، برق، ترافیک و نقشه‌برداری در روزهای ۸ و ۹ دی ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تاریخ شروع ثبت‌نام این آزمون ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از اعلام نتایج آزمون‌های دوره‌ قبل که در شهریورماه برگزار شد تا نیمه اول آبان خبر داد.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، آزمون ورود به حرفه مهندسان در شهریورماه سال جاری در هفته رشته مهندسی و در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، کاردان های فنی ساختمان در شش رشته کاردانی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ در هفت رشته مهندسی و دو آزمون فوق تخصصی «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» و «ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی» طی سه روز و در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور به طور همزمان و هماهنگ در سراسر کشور در ۸۷ شهر و ۱۴۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

در دوره قبل آزمون‌ها در مجموع ۲۷۶ هزار و ۵۵۸ نفر مهندس، ۲ هزار و ۱۵۸ نفر کاردان فنی، یکهزار و ۶۰۲ نفر معمار تجربی و ۲ هزار و ۲۳۰ نفر کارشناس ماده ۲۷ ثبت‌نام کردند که ۷۹ درصد آنها را آقایان و ۲۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دادند.

بنابراین گزارش، در  آزمون ورود به حرفه مهندسان که شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار شد حدود ۲۸۰ هزار نفر ثبت نام و از این تعداد قریب به ۵۰ درصد در آزمون‌ها شرکت کردند. ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در آزمون‌ها را آقایان و ۲۰ درصد را بانوان تشکیل دادند. استان تهران با مشارکت ۴۶ هزار و ۹۴۰ نفر دارای بیشترین داوطلب و استان بوشهر با ۲۲۱۰  نفر دارای کمترین تعداد داوطلبان بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;