اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب در نظام مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اصلاحات مواد (۴۸)، (۵۰) و (۵۱) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲ خرداد ۱۴۰۰ اجرایی شد.
  1. تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ۱۳/۱۰/۱۴۰۰
  2. اعتراضات بعمل آمده قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده تابع مقررات زمان اعتراض (حسب مورد) می‌باشد.
  3. با توجه به ماده (۲۴۴) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم و به‌منظور ایجاد بستر لازم برای حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی در جلسات هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، مقتضی است اشخاصی که نسبت به برگ تشخیص مالیات معترض و درخواست طرح پرونده را در مرحله توافق با رئیس امور مالیاتی یا هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی دارند، هم‌زمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص مالیات در مهلت مقرر، «سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران» را به‌عنوان «نماینده انتخابی موضوع بند (۳) ماده (۲۴۴) قانون مالیات‌های مستقیم» به‌طور مکتوب (در هنگام ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات در سامانه) اعلام نمایند. در غیر این صورت امور مالیاتی می‌تواند نمایندگان دیگری را با توجه به نوع فعالیت مؤدی از بین سایر نمایندگان انتخاب و دعوت به حضور در جلسه نماید.
  4. مهلت اعتراض به اوراق مطالبه/استرداد ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی “www.tax.gov.ir” می‌باشد.
  5. در اجرای ماده (۲۳۸) قانون مالیات‌های مستقیم و ظرف مدت ۴۵ روز از تاریخ ثبت اعتراض مؤدی در سامانه، به پرونده رسیدگی و نتیجه از طریق سامانه به مؤدی اعلام می‌گردد.
  6. مؤدی بعد از اطلاع از نتیجه مکلف است از طریق سامانه، مراتب پذیرش و یا عدم پذیرش خود نسبت به درآمد/مأخذ مشمول مالیات تعدیل‌شده را حداکثر تا آخرین روز مهلت اجرای ماده (۲۳۸) قانون مالیات‌های مستقیم به اطلاع امور مالیاتی برساند. عدم اظهارنظر مؤدی در این خصوص به‌منزله عدم رفع اختلاف اداره امور مالیاتی می‌باشد.
  7. در صورت عدم تمکین مؤدی، پرونده برای رسیدگی به‌صورت الکترونیک به هیئت حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد شد.
  8. صرفاً مواردی در هیئت حل اختلاف مطرح می‌شود که مؤدی کماکان به آن معترض بوده و در مرحله موضوع ماده (۲۳۸) قانون مالیات‌های مستقیم موردپذیرش قرار نگرفته است.
  9. چنانچه مؤدی در اجرای ماده (۲۳۸) قانون مالیات‌های مستقیم اختلاف خود با اداره امور مالیاتی را رفع نماید، پرونده از لحاظ درآمد مشمول مالیات مختومه تلقی می‌گردد و پس از آن، انصراف از توافق انجام شده با مسئولین مربوطه و پذیرش درخواست احاله پرونده به هیئت حل اختلاف مالیاتی امکان‌پذیر نمی‌باشد.
  10. مهلت اعتراض از رأی تجدیدنظر به شورای عالی مالیاتی (ماده (۲۵۱) قانون مالیات‌های مستقیم) ۲ ماه می‌باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;