استاندارد سازی۱۴۰۰ نازل CNG در تهران

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور گفت:از ابتدای سال ۱۲ مورد انفجار در جایگاه‌های سوخت در کشور گزارش شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، همایون صالحی رئیس انجمن جایگاه داران، با اشاره صحت عملکرد نازل‌ های جایگاه‌های CNG مستقر در کشور گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ جایگاه CNG در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰۰ جایگاه به صورت دو منظوره و زیر نظارت پخش فرآورده‌های نفتی کشور است.
او ادامه داد:عملکرد نازل ‌های CNG برای سومین سال متوالی در تهران تحت بازرسی و آزمون دوره‌ای صحت عملکرد قرار می‌گیرند تا از نظر فرسودگی و تامین تجهیزات بررسی و سپس گواهی فنی سلامت را دریافت کنند.
رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور اضافه کرد:به منظور جلوگیری از وقوع انفجار در جایگاه‌های سوخت،جایگاه و نازل ‌های CNG به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
صالحی بیان کرد:سال گذشته چیزی بالغ بر ۶۰۰  آزمون دوره‌ای از نازل‌های CNG در استان تهران انجام شد و این دوره امسال هم انجام می‌شود و قرار است حدود۱۴۰۰ نازل در ۱۸۵ جایگاه CNG در پایتخت مورد ارزیابی قرار بگیرد.
او گفت:نظارت بر نازل ها و جایگاه‌های CNG در کشور هر ساله و در یک دوره  زمانی خاص توسط سازمان ملی استاندارد انجام و ایرادات برطرف می‌شود و بعد از رفع کامل نواقص، جایگاه گواهی فنی سلامت دریافت می‌کند.
رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور افزود: با توجه به الزامات سازمان ملی استاندارد، صحت عملکرد نازل‌های CNG، به صورت سالیانه در سطح استان انجام می‌شود و در صورت مشاهده خطای بیش از حد مالکان جایگاه‌ها ملزم به رفع فوری نقص خواهند شد.
صالحی درخصوص تعداد انفجار‌ها طی یکسال گذشته در جایگاه‌های CNG گفت:متاسفانه از ابتدای سال ۱۲ مورد انفجار در جایگاه‌های سوخت در کشور گزارش شده است که علت بیشتر انفجار‌ها فرسودگی مخازن خودرو‌ها بوده است.
او بیان کرد:برخی از مردم به دلیل مساعد نبودن شرایط مالی امکان تعویض مخزن فرسوده خودروی خود را ندارند و همین امر باعث انفجار می‌شود.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;