استاندارد بودن پد های بالگرد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایرنا ، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری استانداردها و ضوابط و مقررات پدهای هلی کوپتر واقع در ساختمان های بلندمرتبه را باید ارایه دهد، گفت: سازمان آتش نشانی شهر تهران در ارتباط با بحث استاندارد و ضوابط پدهای هلی کوپتر هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه موضوع بحث پدهای هلی‌کوپتر با توجه به بلند مرتبه سازی در شهر تهران باید بیشتر موردتوجه باشد، گفت: تاکنون نشست های متعددی در این باره با سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت شهرسازی و سازمان آتش نشانی برگزار شده است.

وی درباره اینکه براساس آخرین توافقات صورت گرفته سازمان هواپیمایی کشوری استانداردها و ضوابط و مقررات پدهای هلی کوپتر را باید ارایه دهد، اذعان کرد: این در حالیست که معاونت شهرسازی برای ساختمان های بلند مرتبه ای که نیاز به پدهای کوپتر دارند فقط مجوز صادر می کند اما در زمان پایان کار سازمان هواپیمایی کشوری باید در اجرای این طرح نظارت کند تا پس از اجرای کار ایراد و اشکالی نداشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با پرداختن به گفته های یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه 90درصد پدهای هلی کوپتر غیراستاندارد هستند، اظهار کرد: من این گفته را نه نفی می کنم و نه تایید می کنیم؛ چراکه من به عنوان معاون خدمات شهری در ارتباط با وضعیت پدهای هلی کوپتر بدین صورت اطلاعات دقیقی نداریم که چه میزانی از پدها غیراستاندارد هستند.

وی تاکید کرد: پدهای ساخته شده در چهارچوب و ضابطه ساخته می شوند.

براساس گزارش شهرنوشت، عبداللهی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در ارتباط با استاندارد بودن و ضوابط پدهای هلی کوپتر مسئولیتی ندارد، اضافه کرد: باتوجه به خاص بودن موضوع، این مساله به حوزه سازمان هواپیمایی کشوری باز می گردد.

 

 

پایان خبر 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;