ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی نظام مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ، پنجمین جلسه از سری جلسات هم اندیشی، تحت عنوان ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی با حضور هیات رئیسه گروه های تخصصی،کمیسیونها و دفاتر نمایندگی برگزار گردید.




در ابتدای این جلسه آقاى مهندس عموشاهی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) ، یاد شهدای مدافع حرم به خصوص شهید حججی را گرامی داشت.




ریاست سازمان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، بازخورد برگزاری این جلسات هم اندیشی را بسیار مثبت و اثر گذار ارزیابی کرد، ایشان با اشاره به چهار جلسه هم اندیشی که در هفته های گذشته برگزار گردیده اظهار امیدواری کرد که امروز بتوانیم پیرامون موضوع ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی به جمع بندی نهایی برسیم.




آقاى مهندس تاکی با بیان اینکه هم اکنون در سومین جلسه هم اندیشی مختص ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی حضور داریم ، علت دعوت از هیات رئیسه گروه های تخصصی، کمیسیونها و دفاتر نمایندگی در این جلسه را در راستای حرکت مهندسان به سمت کار گروهی اعلام و خواستار جلوگیری از ایجاد دفاتر تک رشته ای شد.




در ادامه مهندسین حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در راستای ارتقاء خدمات مهندسی پرداختند و از جمله مواردى كه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:



– پررنگ شدن نقش مهندسین نقشه برداری در ساختمان

– الزام حضور مهندس نقشه بردار در بخشهای نظارت و طراحی

– مالک بتواند مهندس ناظر را از بین چندین مهندس انتخاب کند

– تهیه نقشه های کاملا اجرایی و اجرا طبق نقشه های مصوب

– ترویج فرهنگ مهندسی و حفظ شان و شخصیت اعضا

– حضور یک طراح هماهنگ کننده از ابتدا تا انتهای هر پروژه

– جلوگیری از تغییرات فراوان در نقشه های معماری در زمان اجرا

– ارتباط و تعامل بیشتر سازمان با گروه های تخصصی

– آسیب شناسی خدمات مهندسی در هفت رشته

– تهیه چک لیست کنترل معماری

-تدوین وظیفه یک معمار در برابر سایر مهندسین ساختمان

-جلوگیری از تولی گری دستگاههای مختلف در حوزه های ساختمانی

– ارائه بازخورد کمیت و کیفیت مهندسی به مجلس

– برگزاری دشوارتر آزمونهای ورود به حرفه مهندسی

– ارائه سیستم تشویق و تنبیه در دفاتر کنترل

– ایجاد تناسب در عرضه و تقاضا خدمات مهندسی

– تغییر نگرش به ساختمان

-قرار گرفتن تجمیع دفاتر تک رشته ای در دستور کار گروه های تخصصی

– آموزش اعضا در بحث تاسیسات

– عدم تطبیق دروس دانشگاهی با مطالب اجرایی در ساختمان

– کافی نبودن دانش مهندسین برای مالکین

– در فاز طراحی و نظارت نگاه به شکل مهندسین مشاور باشد

– کنترل هرچه بیشتر طراحی و نظارت ها

– فعال شدن کنترل نظارت و مضاعف در همه رشته ها

– تسریع در اجرایی شدن مجری ذیصلاح

– مشخص شدن جایگاه مهندسین شهرسازی در ساختمان.




آقاى مهندس ربیع زاده عضو هیات مدیره سازمان، مقوله آموزش را نکته مهم مطرح شده در این جلسه دانست و آن را نقطه ضعفی برای سازمان دانست. ایشان با بیان این نکته که سازمان از اهداف اصلی اش دور شده و متاسفانه به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده است عنوان داشت عدم آموزش کامل منجر به ارجاع مهندسین به شورای انتظامی میشود. ايشان در ادامه عنوان نمود ما باید تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی را سرلوحه کار هیات مدیره قرار دهیم .





عضو نقشه بردار هیات مدیره با انتقاد از نبود گروه تخصصی نقشه برداری، رابطه سایر گروههای تخصصی با هیات مدیره را ضعیف دانست و از روسای این گروه های خواست تا با دعوت از اعضای هیات مدیره در جلسات خود، اعضای هیات مدیره را در جریان برنامه ها، پیشنهادات و مشکلات خود قرار دهند .




در ادامه خانم مهندس شاه منصوری عضو هيات مديره سازمان ضمن عرض تشکر از حضور مدعوین محترم، دلیل اینکه در جلسه سوم هم اندیشی پیرامون ارتقاء خدمات مهندسی از اعضای هیات رئیسه گروه های تخصصی،کمیسیونها و دفاتر نمایندگی دعوت بعمل آمده راانعکاس نظرات و پیشنهادات سایر پیشکسوتان بواسطه برگزاری جلسات قبلی در سایت سازمان و شورای مرکزی دانست.





وی تصریح کرد گروه های تخصصی مرکز اندیشه و تخصص هستند، سازمان همواره از گروه های تخصصی خواسته است تا برنامه ها و پیشنهادات خود را به هیات مدیره ارایه دهند تا از آنان پشتیبانی های لازم صورت گیرد .




عضو برق هیات مدیره سازمان با بیان اینکه نباید پس از برگزاری این جلسات هم اندیشی انتظار معجزه داشته باشیم گفت نظرات، انتقادات و پیشنهادات مطرح شده در جلسات هم اندیشی جمع آوری، دسته بندی و در حال جمع بندی می باشند.





وی با تاکید بر اینکه گروه های تخصصی و کمیسیونها از افراد خاصی که در زمینه رشته خود متخصص هستند تشکیل گردیده است و مجددا ازگروه های تخصصی خواست تا ارتباط بیشتری با هیات مدیره سازمان داشته باشند.





در پايان آقاى مهندس عموشاهی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و دیدار با اعضای محترم هیات رئیسه گروه های تخصصی،کمیسیونها و دفاتر نمایندگی و تشکر از بیان نظرات و انتقادات سازنده آنها، ابراز داشت هنر ما این است که در هنگام ساخت و ساز، اجرا طبق نقشه مصوب انجام گیرد و تغییرات را به حداقل برسانیم. پیشنهاد کرده ایم تا نقشه های همبندی و نقشه های معماری در اختیار مهندسان تاسیسات قرار گیرد، ما معتقدیم که باید کار مهندسی به صورت گروهی انجام گیرد تا شاهد نتایج بهتر و مشکلات کمتری در عرصه ساخت و ساز باشیم .





ایشان با انتقاد از دروس دانشگاهی رشته های فنی مهندسی مرتبط با ساختمان گفت پیگیریهایی در حال انجام است و این متاسفانه یک معضل ملی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.





ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه ما ماموریت داریم تا به جامعه مهندسی خدمت کنیم، از مدعوین این جلسه به عنوان منتخبین جمعیت عظیم مهندسی استان یاد کرد و خواهان همکاری و ارتباط هر چه بیشتر و نزدیکتر گروه های تخصصی با هیات مدیره شد

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;