لزوم استفاده از سازه‌های بتنی

به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا خالورئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران تصریح کرد: به هر حال سازه‌های بتنی، سازه‌های ماندگار، پا برجا، با دوام و مقاوم در برابر آتش‌سوزی هستند که ضروری است تا در کشورمان به عنوان گزینه برتر در بناهای شهری مورد استفاده قرار گیرند.




علیرضا خالو رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی بتن و پانزدهمین همایش روز بتن که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بناهای شهری از جمله بناهایی به شمار می‌ایند که همواره در منظر شهروندان بوده و به عنوان شناسنامه و نماینده شهر معرفی می‌شوند.





تغییرات ظاهری در این بناها بطور آنی ملاحظه گردیده و در عین حال ضروری است تا در زمان‌های نسبتا طولانی وضعیت خود از لحاشظ مقاومت در برابر بارهای متعارف و غیر متعارف، شامل سازه و نیز بخش‌های نما حفظ نمایند.




وی افزود: بدیهی است سازهاهی فوق‌الذکر باید در برابر بارهای ثقلی، بارهای جانبی باد و زلزله مقاوم بوده و از دوام بالالیی برخوردار باشد،همچنین توان باربری آنها در آتش‌سوزی‌های نسبتا طولانی مدت به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.




خالو در ادامه بیان داشت: ملاحظه می گردد، سازه‌های بتنی کلیه شرایط لازم را دارا بوده و با توجه به دوام آن و نیاز محدود به نگهداری، از نظر اقتصادی نسبت به سازه‌های فولادی مقرون به صرفه هستند. آتش‌سوزی‌های اخیر در شهرهای بزرگ و شلوغ و با امکان حرکتی کند نظیر تهران، مشهد و … موید این است که امداد رسانی موثر به سازه‌های بتنی امکان پذیرتر از سایر سازه‌ها است.




رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران تصریح کرد: به هر حال سازه‌های بتنی، سازه‌های ماندگار، پا برجا، با دوام و مقاوم در برابر آتش‌سوزی هستند که ضروری است تا در کشورمان به عنوان گزینه برتر در بناهای شهری مورد استفاده قرار گیرند.




وی یادآور شد: امید است همایش امسال با موضوع ضرورت ساخت سازه‌های بتنی در بناهای شهری بتواند توجه دست اندرکاران صنعت ساخت و ساز شهری را در به‌کارگیری بتن در بناهای متعارف و نیز بناهای خاص به خود جلب نماید.




خالو تاکید داشت: با وجود امکان زلزله و آتش سوزی در عمده شهرهای بزرگ کشور به این مهم توجه خاص به عمل آید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;