آیا افزایش قیمت بنزین خواهیم داشت؟

در هفته ای که گذشت، چند خبر مهم به نقل از مسئولان کشور در رابطه با مسئله بنزین و قیمت این سوخت ارزشمند در سال آینده منتشر شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، برخی رسانه ها نوشتند: قیمت واقعی بنزین با قیمت دلار آزاد به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان خواهد رسید. قیمت حال حاضر هر لیتر بنزین سهمیه‌ای در ایران ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد سه هزار تومان است.
همین مطلب کافی بود تا موضوع بنزین برای بار چندم به محل بحث و جدل تبدیل شود. در این رابطه یکی از اساتید حوزه انرژی گفته بود: در ایران همه می‌ترسند سراغ داستان بنزین بروند اما بنزین از آب ارزان‌تر است. هر چند بنده با شوک درمانی مخالفم ولی هر ساله همه چیز افزایش قیمت دارد جز قیمت سالانه بنزین.
مهدی پازکی ادامه داد: در ایران ما بنزین ارزان و خودرو گران داریم در حالی که در دنیا عکس این وضعیت است.  ما باید سلامت اقتصادی را به اقتصاد ایران برگردانیم. در ضمن لازم است توجه کنیم که اگر یک بازار دچار عدم تعادل شود، این عدم تعادل به سایر بازارها تسری خواهد یافت.
واکنش سریع مجلس
رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: اساسا بنایی برای گران شدن حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در سال آینده وجود ندارد و احتمال زیاد افزایش قیمت در سال ۱۴۰۱ منتفی است مگر این‌که یارانه‌های پنهان یعنی مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شود، موضوعی که تعیین تکلیف آن هم منوط به بهبود وضعیت معیشت مردم و سپس نظرخواهی و اقناع سازی مردم است مولفه‌ها و فاکتورهای زیادی وجود دارد که بخواهیم آن را اجرا کنیم.
علی بابایی نماینده مردم ساری نیز در نطقی جداگانه اظهار داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی صراحت دارد که تحت هیچ عنوان هیچ اقلام استراتژیکی در سال ۱۴۰۰ نباید گران شود؛ به هیچ وجه تا پایان سال هیچ نگرانی نباید در این زمینه داشته باشیم چراکه این قانون است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;