آنچه باید در مورد سرویس پکیج بدانیم

این روزها به لطف حضور تکنولوژی‌‌های جدید، نگرانی از بابت تامین آب گرم و دمای متعادل و گرم در هوای سرد سال وجود ندارد. حالا دیگر اکثر خانه‌ها مجهز به پکیج‌های دیواری شده‌اند که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات گرمایشی به شمار می‌رود، چرا که پکیج نسبت به شوفاژ و موتورخانه مزیت‌های بیشتری دارد
مستقل بودن
یکی از مزایای پکیج در مقایسه با شوفاژ، مستقل بودن آن است. به این صورت که هر واحد مسکونی خیلی راحت می‌تواند به سیستم پکیج وصل شود و دمای آب مصرفی و رادیاتور خود را به دلخواه تنظیم کند، ضمن اینکه هزینه‌های تعمیر و نگهداری پایین‌تر و مصرف بهینه‌تری نیز دارد.
سرویس و نگهداری
با تمام این اوصاف، اگر از این ابزار کاربردی به درستی نگهداری نشود، نمی‌توان انتظار منفعت و مزایا از آن را داشت. برای اینکه از خسارات و هزینه‌های جانبی این سیستم تا حد قابل توجهی در امان باشید، باید به درستی از آن نگهداری کنید. رسوب گرفتن از مهم‌ترین عواملی است که این دستگاه گرمایشی را به خرابی و تعمیر هدایت می‌کند. از این رو، باید هر سال، آن را رسوب‌زدایی و سرویس کنید تا عمر پکیج افزایش و هزینه های تعمیر کاهش یابد.
سرویس چشمی
سرویس سالیانه و رسوب‌زدایی به این معنا نیست که پس از سرویس تا یک سال اهمیتی به نگهداری پکیج ندهید و سر موعد مقرر به سراغ سرویس‌کار بروید. بهتر است هر چند ماه یک‌بار پکیج را به صورت چشمی بازبینی کنید تا در صورت بروز مشکل در قطعات دستگاه، سریعا متوجه شوید و آن را رفع کنید.
نکته‌های مهم هنگام نصب پکیج
  • قبل از نصب پکیج، لوله‌ها را کاملا بشویید تا از وجود هرگونه گرد و خاک و … پاک شوند.
  • مطمئن شوید که لوله‌کشی گاز استاندارد و ایمن باشد.
  • ارتفاع مناسب برای دودکش در نظر بگیرید.
  • لوله‌کشی آب گرم نباید با واحدهای دیگر مشترک باشد.
  • رادیاتور را حتما هواگیری کنید.
  • بررسی کنید که لوله‌کشی رادیاتور و پکیج نشتی نداشته باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;