آینده صنعت تاسیسات

آینده صنعت تاسیسات نیز مانند بسیاری از آینده بازارها و صنایع دیگر، توسط فناوری های دیجیتالی، اپلیکیشنی و فناوری های اینترنتی به سمت هوشمند سازی و ساده سازی از طریق کنترلرهای سخت افزاری به نرم افزاری سوق داده می شود.
فناوری اطلاعات و تکنولوژی های عملیاتی جدید در حال حاضر بسیار بهتر از ابزارهای گذشته ارتباطات بین اجزا با یکدیگر و انسان ها را برقرار کرده و انسان امروز را با تجربه های جدید، تولیدات با ارزش تر و همچنین بهبود محیط کار روبرو ساخته است.
امروز ساختمان ها بیش از هر زمان دیگری از پویایی برخوردارند، کافیست برنامه کاربردی را بر روی کامپیوتر یا گوشی همراه خود نصب کرده و کنترل همه چیز را به دست بگیرید، حتی از راه دور امکان مدیریت بر تک تک اعضا و وسایل ساختمان وجود دارد.
بله سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، (BMS) امروز علاوه بر این امکانات، قادر است تا با تحلیل و بررسی زمان، ترافیک و میزان استفاده از منابع انرژی و با ارائه آمارها و نمودارهای دقیق و حتی تحلیل و بررسی آنها شما را به کاهش مصرف و در نتیجه کاهش هزینه ها یاری نماید.
مبحث انرژی های نو و جایگزین با توجه به پایان رسیدن انرژی های فسیلی و بحث محیط زیست یکی از مهمترین مباحث حال حاضر و آینده خواهد بود، انرژی ای که علاوه بر قیمت پایین و پاک بودن، منابع نامحدودی داشته باشد مثل انرژی خورشیدی یا گداخت هسته‌ای.
مورد دیگری که این صنعت در آینده در آن حضور جدی تر و پررنگ تری خواهد یافت بهبود و بهینه سازی ساختمان های قدیمی و فرسوده و تبدیل و توسعه آنها به ساختمان های مدرن و هوشمند است که از لحاظ صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه ها تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
اما همچنان همانطور که در ابتدا نیز گفته شد مهمترین بخشی که صنعت تاسیسات را دگرگون خواهد ساخت، هوشمند سازی و اینترنت اشیاء است. تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۰ تعداد اتصالات اینترنتی به اشیاءبه ۲۵ میلیارد خواهد رسید، شاید باور همچین اعدادی ساده نباشد اما برای یک شرکت تولیدات الکترونیکی، شرکت های هوشمند سازی محصولات و یا شرکت های نرم افزاری در این زمینه شکی وجود نخواهد داشت که آینده از آن تکنولوژی های به روز است.
منبع ارکان ارزش
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;