آموزشی برای کودکان توسط یونسکو و وزارت نیرو

به گزارش تاسیسات نیوز ، طرح پایلوت پیشنهادی دفتر محیط زیست، ایمنی، بهداشت و امور اجتماعی (EHSS) وزارت نیرو و یونسکو با هدف و رویکرد حرکت سیستمی و بنیادین در حال طی کردن مراحل لازم است و انشاا… ظرف 2 سال آینده به اتمام خواهد رسید.



دکتر بهرام طاهری، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست، ایمنی، بهداشت و امور اجتماعی وزارت نیرو در گفتگو با زیست آنلاین درخصوص مذاکرات با یونسکو در زمینه فرهنگ سازی در حوزه کاهش رد پای آب و کربن ضمن بیان این خبر گفت: با یونسکو وارد مذاکره شدیم تا یک طرح پایه به صورت پایلوت را با مشارکت دادن مجموعه های دانش بنیان ایرانی طراحی و اجرا نماییم به گونه ای که قابل درک برای کودکان و نوجوانان باشد تا پس از ایجاد موفق این الگو بتوانیم آن را به دیگر کشورها تعمیم دهیم.

 

وی افزود: مدنظر است در این طرح پایه که نمونه ای در جهان ندارد و به صورت یک پایگاه داده است، رد پای کربن و آب در الگوی زندگی بررسی و محاسبه شود. این طرح دارای ماژول های بازی و معما خواهد بود تا به کودکان آموزش های تعاملی داده شود و از همان ابتدا درکی مناسب و عمیق درراستای صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از اصراف درکودکان شکل گیرد.

 

طاهری هدف از این رویکرد و اقدام را کلید زدن یک حرکت سیستمی و بنیادین عنوان کرد و اظهار داشت: قطعا با آموزش کودکان به این مهم دست خواهیم یافت. این طرح درحقیقت رویکرد صحیح احترام گذاشتن به طبیعت در جنبه های مختلف ازجمله حفاظت از منابع انرژی، آب و دیگر منابع اولیه و حفاظت از سایر جنبه های محیط زیست را آموزش می دهد.

 

وی ادامه داد: یونسکو نیز آمادگی خود را برای حمایت از این حرکت اعلام داشته و درجلسه ای که نمایندگان کشور هلند با ما داشتند نیز با آشنایی با جزییات طرح، آمادگی خود را جهت همکاری اعلام کردند. در صورت موفقیت این طرح، اجرای آن را به سایر کشورها نیز توسعه خواهیم داد تا بتوانیم به تدریج جهت زندگی پراسرافی که بشر طی 5/1 قرن گذشته به آن عادت کرده و روند نابودی منابع و زیست بوم کره خاکی را تغییر دهیم.

 

دکتر بهرام طاهری اظهار داشت: این طرح، یک فعالیت دانش بنیان با ارزش با کمک بخش خصوصی دانش بنیان خواهد بود تا در چارچوب این مجموعه ها و استفاده از استعدادهای جوان، به نتیجه مطلوب برسد.

 

وی پیش بینی کرد: این طرح ظرف دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید تا به عنوان طرحی که در ایران شکل گرفته درراستای توسعه فرهنگی صحیح و منطبق بر اعتقادات و سنن دیرین ما و به عنوان هدیه ای فرهنگی، به دیگر کشورها صادر شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;