آمریکایی ها آب فاضلاب می نوشند

با تصویب مقررات جدید در کالیفرنیا، آب فاضلاب برای مصرف آشامیدنی، بازیافت می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، هیأت کنترل منابع آب ایالتی کالیفرنیا به تازگی مقرراتی را تصویب کرده است که به سیستم‌های آب اجازه می‌دهد پساب‌ها مانند فاضلاب و آب توالت را به آب تصفیه ‌شده تبدیل کنند که مردم این ایالت می‌توانند بنوشند.
طبق بیانیه مطبوعاتی این رگولاتور، این اقدام پیشرفته‌ترین استانداردهای کشور را برای کالیفرنیا فراهم می‌کند تا با استفاده مجدد از فاضلاب، نیازهای آشامیدن را تامین کند. این فرآیند که به عنوان استفاده مجدد آشامیدنی مستقیم شناخته می‌شود، به سیستم‌های آبی اجازه می‌دهد میلیون‌ها گالن آب آشامیدنی را به منابع خود اضافه کنند و در عین حال، میزان پساب‌هایی که به اقیانوس‌ها سرازیر می‌شوند را کاهش دهند.
ئی خواکین اسکیول، رئیس این رگولاتور گفت: این یک پیشرفت هیجان انگیز در تلاش‌های مداوم این ایالت برای یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های اقلیمی شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی است.
وی افزود: علاوه بر کمک به ما در ایجاد منابع آب منعطف در برابر خشکسالی، استفاده مجدد آشامیدنی مستقیم، باعث صرفه‌جویی در انرژی و مزایای زیست محیطی می‌شود و مهم‌تر از همه، این مقررات تضمین می‌کند که آب تولید شده، نه تنها سالم است، بلکه خالص‌تر از بسیاری از منابع آب آشامیدنی است که اکنون به آنها متکی هستیم.
کالیفرنیا در چند سال گذشته، شاهد خشک‌ترین دوره تاریخ این ایالت بوده است. در حالی که بارش شدید باران در سال میلادی جاری، باعث شد تا نقشه مونیتور خشکسالی آمریکا در ماه اوت، اکثر بخش‌های این ایالت را بدون خشکسالی نشان دهد اما بحران اقلیمی مداوم همچنان نگرانی‌ها نسبت به کمبود آب را تشدید می‌کند.
هر چند جدیدترین مقررات کالیفرنیا، جدید هسستند اما، نوشیدن فاضلاب تبدیل شده، مورد جدیدی نیست. به عنوان مثال، تگزاس استفاده از این روش را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد، یک کارخانه نوشیدنی در خلیج هاف مون کالیفرنیا، برای مبارزه با خشکسالی در تابستان، به فاضلاب بازیافتی روی آورد و هیأت آب کلرادو در سال میلادی گذشته، این فرآیند را تایید کرد.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هیأت آب کالیفرنیا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد پس از نهایی شدن مقررات جدید توسط دفتر حقوق اداری در سال ۲۰۲۴، سیستم‌های آب در این ایالت، می‌توانند برنامه‌هایی را برای شروع تصفیه فاضلاب ارائه دهند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;