آمازون فراتر قدم برمی‌دارد، پیش به سوی مزرعه خورشیدی

کمپانی آمازون که به دنبال جبران تاثیر کربنی بالای کسب‌وکار خود است، از سه پروژه تولید انرژی پاک در قالب ساخت مزارع خورشیدی در اسپانیا و آمریکا رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری ممکن است تاثیر کربنی نسبتا قابل توجهی داشته باشند اما برخی از این شرکت‌ها دستکم در راستای کاهش این میزان برآمده‌اند. تاثیر کربنی (Carbon footprint) در قالب میزان کل انتشار گاز گلخانه‌ای ایجاد شده توسط یک سازمان، رویداد، محصول یا شخص تعریف می‌شود.
کمپانی آمازون امروز به عنوان بخشی از چشم‌انداز این شرکت برای تامین ۸۰ درصد انرژی موردنیاز خود از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تا پیش از آغاز سال ۲۰۲۴ و ۱۰۰ درصد این مقدار تا سال ۲۰۳۰، از سه پروژه انرژی تجدیدپذیر این شرکت رونمایی کرد.
ساخت این سه پروژه در آمریکا و اسپانیا آغاز خواهد شد. نخستین پروژه یک مزرعه خورشیدی در شهر سویا در اسپانیا است که ۱۴۹ مگاوات از ظرفیت انرژی تجدیدپذیر منطقه را تامین خواهد کرد. آمازون از این پروژه به عنوان نخستین پروژه بزرگ مقیاس این شرکت در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور اسپانیا یاد می‌کند.
دو پروژه دیگر نیز مزرعه‌های خورشیدی خواهند بود که در لی کانتی، ایلینوی و ویرجینیای شمالی ساخته می‌شوند. ظرفیت انرژی تجدیدپذیر این دو پروژه نیز در مجموع به بیش از ۱۸۰ مگاوات خواهد رسید و آمازون معتقد است که این مزارع سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی پاک تولید خواهند کرد.
این سه پروژه در مجموع قادر خواهند بود با تولید سالانه ۷۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی، انرژی لازم برای تامین برق “بیش از ۶۷ هزار خانه” را تامین کنند. اما از آن‌جایی که این آمار و ارقام از سوی خود کمپانی آمازون منتشر شده است، نمی‌توان کاملا به آن‌ها اعتماد کرد.
شایان ذکر است که این تنها شرکت آمازون نیست که وارد جرگه تجدیدپذیرها و انرژی خورشیدی شده است. پیش از این نیز گوگل به سراغ تولید این انرژی و رهایی از سوخت‌های فسیلی رفته بود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;