آسمانخراش های حیرت انگیز

تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری: EDEN  از استودیو Heatherwick یک آسمانخراش مسکونی سبز در سنگاپور است که به حداکثر ارتفاع ۱۰۴٫۵ متر می رسد و یکی از نمونه های بسیار زیادی به شمار می آید که در دهه گذشته جنگل های سبز را جایگزین نمای بتونی خود کرده اند.
آسمانخراش تنها یک آپارتمان لوکس در هر طبقه دارد و یک فضای بالکن خصوصی باغ مانند در اختیار ساکنین قرار می دهد.

EDEN  از استودیو Heatherwic

داخل آپارتمان ها به صورت طبیعی با پنجره هایی که به دقت جایابی شده اند تهویه می شود که در عین حال بیشترین استفاده از نور خورشید را تضمین می کند.

Anandaloy از شرکت Anna Heringer

Anandaloy از شرکت Anna Heringer
که به تازگی برنده جایگاه دوم جایزه سالانه Obel در کشور بنگلادش شده، سبکی الهام بخش برای  تکنیک های ساختمانی سنتی است.
این ساختمان ۲۷۲۳ فوت مربعی، در دوطبقه ساخته شده است. اولین طبقه یک مرکز درمانی معلولین بوده که به همین منظور یک رمپ شیب دار در ابتدای آن تعبیه شده است.
در بخشی دیگر، مجموعه ای منطقه غارمانندِ راحت ساخته شده که به صورت محلی دنج برای درمان و ریلکس در نظر گرفته شده،  در حالی که طبقه دوم یک موسسه تولیدی لباس برای زنان محلی است.

The Crystal - Safdie Architects

The Crystal – Safdie Architects
بالاخره جذاب ترین شاهکار مهندسی سال در سطح کلان که چندین سال در حال ساخت بود، با عنوان آسمانخراش افقی حیرت انگیز Moshe Safdie به روی بازدیددکنندگان در چین گشوده شد.
این آسمانخراش افقی که نام رسمی آن کریستال است، بخشی از پروژه کانگجینگ شهر رافل،  با ارتفاع ۲۵۰ متر توسط چهار آسمانخراش دیگر محافظت می شود. طول این سازه ۳۰۰ متر و وزن آن ۱۲۰۰۰ تن است.
با یک آسانسور سریع السیر که حدود ۵۰ ثانیه زمان برای رسیدن به بلندترین نقطه آن لازم است و وقتی درب ها باز می شود، نمایی مشرف بر چشم انداز بیرون در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;